چه کسانی در جشنواره حقیقت رکورد دارند؟

شنبه ۲۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با اعلام اسامی نامزدهای دریافت جایزه از ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، فرشاد اکتسابی با ۸ عنوان نامزدی در گونه‌ها و رشته‌های مختلف درصدر جدول بهترین‌های جشنواره قرار گرفت.

به گزارش تفسیری هنر آنلاین، “فرشاد اکتسابی” که با دو فیلم مستند “راز یک مجسمه” و “مجنونی از اسکاندیناوی”، در بخش مستند تاریخی و مستند پرتره جشنواره ششم سینماحقیقت حضور داشت، به همراه عوامل فنی و پژوهشی فیلم‌هایش، نامزد دریافت ۸ جایزه از این جشنواره شده است.

بعد از وی، چهار فیلم مستند رودخانه لیان (رامتین بالف)، ۱۰۳۰ (ایمان تحسین زاده)، گنبد مینا (محمد احسانی) و زوران (محمدرضا حاجی غلامی) نیز در بخش‌های مختلف موضوعی و فنی، نامزد دریافت چهار جایزه شده‌اند.

البته عبدالحمید ارجمند هم در مقام کارگردان مستند سیاسی “مرگ در دوردست”، تهیه‌کننده “مجنونی از اسکاندیناوی” و پژوهشگر مستندهای “راز یک مجسمه” و “مجنونی از اسکاندیناوی”، کاندید دریافت ۴ جایزه از جشنواره سینماحقیقت شده است.

فیلم‌هایی که نامزد دریافت سه جایزه از ششمین جشنواره سینماحقیقت شده‌اند نیز به این شرح می باشند: از نفس افتاده‌ها (عباس امینی)، آک.آپ.آس (محمدعلی هاشم زهی)، نوروز در نئور (عبدالله عزیزی) و ظغال (نوا رضوانی).

فیلم‌های دیگری هم در دو رشته کاندید دریافت جایزه شده‌اند؛ ازجمله: ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ (بکتاش آبتین)، نفت آتش خاک (عارش کوردسالی)، کوچ سریعهنگام (فریدون نجفی)، صندلی شماره ۲۵۷ (محسن خان‌جهانی)، در جستجوی پلنگ ایرانی (فتح الله امیری) دختر بس (سپیده جعفری)، ز گفتار دهقان… (حمید جعفری).

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز (شنبه ۲۰ آبان) در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.