چه کسانی در معرض خطر تب کریمه کنگو هستند؟

مجید مختاری مدیرکل دامپزشکی مازندران در حاشیه همایش بررسی کنگره کریمه کنگو در جمع خبرنگاران درباره تب کریمه کنگو، اظهار داشت:‌ در این بیماری، دام هیچ علائمی ندارد حتی اگر مبتلا به تب کریمه کنگو باشد. فقط در موارد نادر، ممکن است دام تب مختصری داشته باشد.

مختاری گفت: مردم به هیچ وجه نگران نباشند چراکه تب کریمه کنگو، یک بیماری شغلی است و افرادی که با دام سر و کار داشته و یا در مناطق آلوده به دام دسترسی دارند در معرض خطر هستند.

 

خانه‌داران با دستکش گوشت خرد کنند

او گفت: دامپزشکان، رده‌های مختلف دامپزشکی و کارکنان دامپزشکی، چوپانان، قصابان، پزشکان، پیراپزشکان و افرادی که در رده‌های پزشکی در بیمارستان با افراد بیمار سر و کار دارند، مسافرانی که به مناطق مختلف کوهستانی که دام آلوده وجود دارد مسافرت می‌کنند و برخی افراد که مبادرت به حمل و نقل دام می‌کنند در معرض خطر قرار دارند.

مختاری گفت:‌ این هشدار و خواهش را نسبت به بانوان خانه‌دار داریم که چنانچه می‌خواهند از گوشت قرمز استفاده کنند با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از دستکش نسبت به خرد کردن گوشت اقدام کنند و سپس دست‌ها را با آب و صابون بشویند که با رعایت این موارد، مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌شود.

۴۷۲۳۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.