چه کسانی نوآوری در صنعت را متوقف کردند؟ پاسخ «منوچهر منطقی»: وزیر اسبق صنعت و مدیرعامل سابق ایران خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

چه کسانی نوآوری در صنعت را متوقف کردند؟ پاسخ «منوچهر منطقی»: وزیر اسبق صنعت و مدیرعامل سابق ایران خودرو

چه کسانی نوآوری در صنعت را متوقف کردند؟
پاسخ «منوچهر منطقی»: وزیر اسبق صنعت و مدیرعامل سابق ایران خودرو

پرشین خودرو: مدیرعامل اسبق ایران خودرو در یک برنامه تلویزیونی از مدیرعامل سابق و عضو فعلی هیات مدیره شرکت ایران خودرو انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ممتازنیوز، منوچهر منطقی که هم اکنون دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش ‌بنیان هوایی است، با بیان اینکه معمولاً ترکیب صنایع میزان نیاز به دانشگاه را مشخص می‌کند، گفت: صنایع در کشور ما به سه بخش تقسیم می‌شود که به عنوان مثال صنایع با فناوری پایین و نیاز دیرتر به تکنولوژی که حدود ۷۰ درصد صنایع را تشکیل می‌دهد، نیاز کمتری به علم و تکنولوژی‌های جدید دارد.
وی که شب گذشته در برنامه تلویزیونی “پایش” با موضوع اتصال صنعت و دانشگاه در ایران حضور داشت، با ذکر مثالی ادامه داد: این صنایع بیشتر با صنایع پایینی به فعالیت می‌پردازند که از جمله آنها صنایع مواد غذایی، پوشاک و لوازم ساختمانی است.
منطقی به بخش دوم صنایع که با فناوری‌های متوسط فعالیت می‌کنند اشاره کرد و افزود: گروه خودرویی، پتروشیمی و سیمانی نسبت به گروه اول نیازمند تغییر فناوری سریع‌تری هستند و بخش سوم نیز که حدود ۱٫۵ درصد صنعت ما را شامل می‌شود بسیار بیشتر نیاز به دانشگاه خواهند داشت. دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش ‌بنیان هوایی با تأکید بر اینکه چنانچه صنایع در گروه یک که ۷۰ درصد را در اختیار دارند رقابتی باشند نیازمند خدمات دانشگاه خواهند بود، متذکر شد: صنایع با رقابتی شدن، به تولید ثروت بیشتری منتهی خواهد شد.
منطقی همچنین با تاکید بر اینکه بیشتر اقدامات در حوزه کسب و کار عرضه ‌محور هستند، در سؤالاتی که از وی در خصوص عملکرد “علی اکبر محرابیان” وزیر اسبق وزارت صنایع و معادن و “جواد نجم‌الدین” مدیرعامل اسبق ایران خودرو پرسیده شد، خاطرنشان کرد: این افراد نوآوری را در صنعت متوقف کردند؛ وی همچنین از عملکرد نامناسب محبرابیان انتقاد کرد.
یادآور می شود: در ابتدای برنامه سؤالی از مخاطبان درباره اتصال صنعت و دانشگاه مطرح شد که ۷۵ درصد مخاطبان دانشگاهیان را مستحق عملکرد بهتر برای اتصال صنعت و دانشگاه اعلام کردند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.