چه کسی ۶ توله شیر و خرس را در خیابان های مشهد رها کرد؟

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سید حسین آقامیری اظهار کرد: در ادامه بررسی روند پرونده رها شدن تعداد شش قلاده از گونه‎های جانوری وحشی در حوزه سکونتی شهر مشهد مسببین امر شناسایی، بازجویی و به مقامات قضایی جهت اعمال قانون معرفی شدند.

وی ادامه داد: تخلف متصدیان باغ وحش بر واردسازی غیر مجاز دو توله خرس از نژاد غیر ایرانی محرز و براساس بند ۵ ماده ۱۱ قانون شکار و صید اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مشارالیه را تحت پیگرد قانونی قرار داد و به مراجع قضایی معرفی شدند.

آقامیری بیان کرد: همچنین مباحث مرتبط با تغییر مکان نگهداری به مراجع محترم قضایی اطلاع داده شده است و نگهداری بدون هماهنگی با محیط زیست بر اساس بند (ه) ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ۳۵ آئین نامه اجرایی این قانون و ماده ۱۸ ضوابط و مقررات ایجاد باغ وحش‎ها تخلف محسوب شده که در این ارتباط تقاضای رسیدگی صورت پذیرفته و از طرفی سهل انگاری در نگهداری نیز مزید بر علت تخلفات اشاره شده است.

وی تصریح کرد: تمامی این موارد ضمن اعلام مراتب به مقامات محترم قضایی منعکس شده که موضوع در حال رسیدگی است.

گفتنی است چندی پیش ۴ توله شیر و ۲ توله خرس در خیابان های مشهد کشف شدند که حواشی بسیاری در پی آن بوجود آمد. می توانید شرح ماوقع را اینجا بخوانید.

۴۷۲۳۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.