چورکین: شورای امنیت مدرکی دال بر صادرات غیرقانونی سلاح توسط ایران ندارد

۲۴م آذر ،

41-65.jpg

نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد که روسیه همچنان به حمایت از راه حل سیاسی مساله هسته‌یی ایران ادامه می‌دهد و معتقد است که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی صدای روسیه گزارش داد: ویتالی چورکین، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت دربارهٔ اجرای تحریم‌های تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که « روسیه مستمرا راه حل سیاسی- دیپلماتیک این موضوع را خواستار بوده است.»

وی تاکید کرد که همه تلاش‌ها در این راستا «باید مبتنی بر اصول مرحله‌ای و متقابل و مطابق با پیمان منع شاعه تسلیحات هسته‌یی باشد.»

بر اساس گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وی همچنین تاکید کرد که شورای امنیت تا کنون هیچ مدرکی از صادرات غیرقانونی سلاح توسط ایران نداشته است.

چورکین گفت که در سال‌های اخیر شورای امنیت هیچ گزارش ورودی از مداخله احتمالی ایران در صادرات غیرقانونی تسلیحات متعارف نداشته است.

به گفته این دیپلمات روس، این واقعیت در گزارش کارشناسی داخلی منعکس شده است.

این گزارش حاکی است : در ماههای اخیر رسانه‌ها اطلاعاتی مبنی بر این مطرح کردند که ایران از فلسطینی‌ها در درگیری با ارتش اسراییل حمایت مادی کرده است.

بنا بر این گزارش، این واقعیت که کارشناسان هیچ گزارشی که تایید کننده این موضوع باشد را دریافت نکرده‌اند توسط نستور اوساریو، نمیانده دایم کوبا در سازمان ملل نیز تاکید شد. نماینده کوبا ریاست کمیته تحریم‌ها علیه را عهده‌دار است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.