چون آرش‌کمانگیر،برای سربلندی‌ایران تلاش کنید

چون آرش‌کمانگیر،برای سربلندی‌ایران تلاش کنید

جام جم آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران سال ۱۳۹۰ ورزش کشور ، حضور ورزشکاران ایرانی ن در المپیک لندن را از جهات گوناگون دارای اهمیت دانست و گفت: قهرمانان کشورمان باید در این دوره از رقابت های المپیک با منش و رفتاری برآمده از خصائل قهرمانان، پهلوانان و اسطوره‌های نامی ملت ایران همچون آرش کمانگیر، برای موجودیت و سربلندی ایران عزیز تلاش کنند.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز همه باید برای عزت ایران تلاش کرده و نام ایران را در جهان بالا ببریم، اظهار امیدواری کرد، ورزشکاران و جوانان کشورمان با روحیه متکی بر ایمان، اراده های مستحکم، ‌فداکاری و شجاعت و در جهت ترویج اخلاق در ورزش به موفقیت‌های روزافزون دست پیدا کنند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران سال ۱۳۹۰ ورزش کشور در تبیین اهمیت ورزش، کسب موفقیت و قهرمانی در عرصه‌های ورزشی گفت: امروز همه باید برای سربلندی نام ایران در جهان بسیج شده و فداکاری کنیم، چرا که الگوی ما در عرصه‌های ورزشی حضرت علی(ع) به عنوان اسوه جوانمردی و فتوت است.

رییس‌جمهور ادامه داد:‌ حفظ اخلاق و کرامت انسان‌ها روحیه‌ای می طلبد که در ورزش و ورزشکاران ایرانی وجود داشته و باید ورزشکاران ما به گونه‌ای در عرصه‌های جهانی ظاهر شوند که این روحیه در ورزش جهان نیز نهادینه شود و در حقیقت زمانی ما پیروز و موفق خواهیم بود که بتوانیم این اخلاق و روحیه را ایجاد کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هدف از ورزش ترویج محبت، جوانمردی و کرامت انسانی است، اظهار داشت: کسانی که در میادین ورزشی برای به دست آوردن مدال و یا پیروز شدن دست به تقلب می‌زنند در حقیقت با رفتار خود موجب نابودی اخلاق در ورزش می‌شوند.

رییس‌جمهور در ادامه حضور ورزشکاران کشورمان در المپیک لندن را از جهات گوناگون دارای اهمیت دانست و گفت: قهرمانان کشورمان باید در این دوره از رقابت های المپیک با منش و رفتاری برآمده از خصائل قهرمانان، پهلوانان و اسطوره‌های نامی ملت ایران همچون آرش کمانگیر، برای موجودیت و سربلندی ایران عزیز تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برای جوانان و ورزشکاران ایرانی در جهت جلوگیری از موفقیت آنان حاشیه‌سازی هایی شود؛ چرا که آنها ۳۳ سال است که علیه جوانان ما تبلیغ می‌کنند و دوست ندارند که ورزشکاران ایرانی در میادین ورزشی مدال کسب کرده و روی سکوها قرار بگیرند.

رییس‌جمهور تأکید کرد: هر چند صرف حضور ورزشکاران ایرانی در میادین ورزشی با روحیه برآمده از ایمان، اراده های مستحکم، فداکاری و شجاعت از نظر ما قهرمانی محسوب می‌شود اما دستیابی به موفقیت و رتبه‌های ورزشی در جهان امروز به نوعی تعیین‌کننده اعتبار ملت‌ها در دنیا بشمار می‌آید و جوانان و ورزشکاران کشورمان باید با جوانمردی و فداکاری به سکوهای قهرمانی نیز بیاندیشند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز مأموریت آحاد ملت ایران این است که نام ایران را در جهان بالا ببرند، گفت: آن هنگام که نام ایران بر تارک جهان می درخشید، بسیاری از کشورها از خودشان هیچ چیزی نداشتند و ما باید امروز دوباره نام ایران را به نقطه‌ای برسانیم که دیگران تلاش کنند، با اتصال به ایران خود را در جهان مطرح نمایند و اگر چه این کاری سخت و دشوار می باشد، اما مطمئناً شدنی است.

وی با تأکید بر اینکه به توانمندی جوانان ایران عزیز ایمان داریم، به حضور بانوان ایرانی در میادین ورزشی در شرایطی نابرابر اشاره کرد و اظهار داشت: دختران و بانوان ورزشکار کشورمان با همه شرایط ناعادلانه که برای حضور آنان در میادین ورزشی وجود دارد، در مسابقات شرکت کرده و موفق به کسب مقام‌های قهرمانی می شوند و سیر صعودی ترقی ورزش بانوان و مدال های رنگین جهانی زنان ورزشکار ایرانی نشان از توانمندی های جوانان این سرزمین دارد.

دکتر احمدی‌نژاد ضمن ابراز امیدواری از اینکه شاهد درخشش ورزشکاران ایرانی در المپیک لندن باشیم، گفت: امیدوارم با همت جوانان، مربیان و ورزشکاران امسال شاهد کسب موفقیت‌های بیشتر و پربار تر از گذشته در ورزش کشور باشیم.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران کشورمان در ماه‌های اخیر در رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری افزود: بسیار خوشحالم که اخبار قهرمانی و افتخارآفرینی جوانان و قهرمانان این سرزمین به طور روزانه و هفتگی کام ملت ایران را شاد می‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه علاقمندم در تمام مسابقات ورزشی برای تشویق ورزشکاران و جوانان ایران عزیز حضور داشته باشم، تصریح کرد: تمایل دارم در مسابقات المپیک لندن نیز از نزدیک شاهد رقابت های جوانان ایرانی بوده و آنها را تشویق کنم.

رییس‌جمهور همچنین گفت: دولت امسال بودجه وزارت ورزش و جوانان را به طور کامل در اوایل سال برای تسریع در ساخت و تکمیل اماکن ورزشی و خرید تجهیزات در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد داد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.