چوپان‌های دروغگوی هسته‌ای

ایران > سیاست‌خارجی– گروه سیاسی:
سال قبل سیمور هرش خبرنگار معروف آمریکایی در یک برنامه خبری بحثی را دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد و گفت که در تمام مدتی که روی برنامه هسته‌ای ایران کار کرده است متوجه شده که هیچ شاهد محکمی برای برنامه نظامی هسته‌ای ایران رو نشده است.

گفته سیمور هرش که نزدیک به ۱۲سال است روی برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کند تمامی ادعاهای رژیم صهیونیستی و آمریکا دربارهٔ ماهیت نظامی برنامه هسته‌ای ایران را زیر سؤال برد؛ ادعاهایی که معمولا به یک ضرب‌الاجل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گره می‌خورد. مضحک‌ترین این ادعاها هم زمانی بود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با به تصویر کشیدن یک بمب کارتونی در اجلاس سال قبل سازمان ملل مدعی شد ایران تا ۶‌ماه دیگر به سلاح هسته‌ای دست پیدا می‌کند. چند روز پیش باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم مدعی شد که ایران یک‌سال تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد. البته اطلاعات ناقص رژیم صهیونیستی از شرایط داخلی ایران آنجا نمود می‌یابد که او ادعا می‌کند در ایران مردم اجازه پوشیدن شلوار جین و گوش‌دادن به موسیقی غربی را ندارند.

داستان ادعاهای همیشه دروغ مقامات صهیونیستی به سال‌های دور یعنی ۲۲سال پیش بازمی‌گردد؛ وقتی بنیامین نتانیاهو در مقام نماینده پارلمان این رژیم درسال ۱۹۹۲ادعا کرد که ایران فقط ۳سال و نیم تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد و هربار که تاریخ انقضای وعده دروغینش به سر رسید از زمان دیگری سخن گفت. تاریخ ساختگی مقامات رژیم صهیونیستی برای ساخت بمب اتمی از سوی ایران هم ادامه داشت تا اینکه نتانیاهو در اجلاس ۲۷سپتامبر ۲۰۱۲سازمان ملل متحد یعنی حدود یک سال پیش با استفاده از یک نمودار گرافیکی ادعا کرد که تلاش‌های ایران برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای تا اواسط سال ۲۰۲۴نتیجه می‌دهد و ایران تا ۶‌ماه دیگر بمب اتم می‌سازد و از آن ادعا هم چند کاریکاتور به جا ماند و روسیاهی چوپان دروغگوی برنامه هسته‌ای ایران. این سیاست اما اخیرا زبان انتقاد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را باز کرده است.

وی در گفت‌وگویی که با فریدزکریا مجری سی‌ان‌ان داشته ادعاهای رژیم صهیونیستی را دروغ خوانده و گفته است رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۲ می‌گوید ایران ۶‌ماه دیگر به بمب اتمی دسترسی پیدا می‌کند و اکنون بیست و یکی‌دو سال قبل و ما هنوز بمب اتمی نداریم و نخواهیم هم داشت چون آن را درجهت منافع خود نمی‌بینیم.

وی گفته که نتانیاهو با فریب‌دادن جامعه بین‌المللی به‌دنبال ممانعت از دستیابی به توافقی است که به مناقشه هسته‌ای ایران پایان خواهد داد. مقامات رژیم صهیونیستی البته در همه این سال‌ها همکاری آمریکایی‌ها را با خود داشته‌اند. می‌۲۰۰۷میلادی و یک‌ماه پس از اینکه آمریکایی‌ها اعلام کردند ایران تا ۳سال آینده بمب اتمی می‌سازد محمد البرادعی رئیس وقت آژانس اتمی اذعان کرد: حتی اگر ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای باشد این ضروری به لحاظ تکنیکی تا اواخر این دهه یا حتی اواسط دهه آینده میلادی محقق نخواهد شد.

۴سال قبل‌تر هم گزارشی حاوی نظرات نهادهای اصلی اطلاعاتی ایالات متحده از سوی شورای ملی اطلاعات آمریکا انتشار یافت که در آن اعلام شده بود، برنامه هسته‌ای ایران بعد از سال ۲۰۰۳هدف دستیابی به جنگ‌افزارهای اتمی را دنبال نکرده است. این درحالی است که باراک اوباما در آخرین مصاحبه‌خود ادعا می‌کند که ایران یک سال تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

جدول


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.