چین اعلام کرد روابط با کره شمالی را گسترش می دهد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۴
یک دیپلمات بلندپایه چین با اعلام اینکه کشورش متعهد به گسترش روابط با کره شمالی است ،‌ از کیم جونگ اون رهبر جوان این کشور قدردانی کرد .
تصمیم چین به گسترش روابط با کره شمالی و قدردانی از رهبر جوان این کشور برغم انتقادهای بین المللی از اقدام اخیر پیونگ یانگ در پرتاب موشک و احتمال سومین آزمایش هسته ای کره شمالی صورت می گیرد .
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن ، دای بینگو رایزن دولتی چین که از مقامات برجسته در هدایت دیپلماسی چین درقبال کشورهاست این اظهارات را پس از دیدار با مدیر امور خارجی حزب کارگران کره شمالی بیان کرد .
وی در اظهارات خود به پرتاب ناموفق موشک کره شمالی که پیونگ یانگ اعلام کرده بود هدف از آن قرار دادن ماهواره در مدار زمین است اشاره نکرد .
برغم انتقادها از پرتاب موشک کره شمالی ، حزب کمونیست حاکم چین پیوسته تلاش کرده است روابط با کره شمالی را حفظ کند .
دای بینگو تاکید کرد دوستی قدیمی بین چین و کره شمالی برای هر دو کشور و همچنین مردم چین و کره شمالی ارزشمند است .
وی گفت چین مایل به همکاری با کره شمالی و گسترش روابط دوستانه به این کشور است .
این اظهارات دای بینگو نشان می دهد چین تا چه حد متعهد به تقویت و حفظ روابط با کره شمالی است .
چین از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن پرتاب موشک کره شمالی محکوم و به این کشور درمورد پرتاب دوباره موشک و انجام دادن آزمایش هسته ای هشدار داده شده بود حمایت کرد اما بااین حال با درخواست ها برای اقدام و تحریم های شدید علیه پیونگ یانگ مخالفت کرده است .
تحلیلگران می گویند شکست تحقیرآمیز کره شمالی در پرتاب موشکی که تبلیغات زیادی را درمورد آن انجام داده بود ممکن است باعث شود تا این کشور منزوی به منظور حفظ آبروی خود یک بمب هسته ای را آزمایش کند.
آنها همچنین می گویند تصاویر ماهواره ای نشان می دهد کره شمالی مقدمات آزمایش بمب هسته ای را پس از آزمایش موشکی خود فراهم کرده است . به این ترتیب می توان گفت سومین آزمایش هسته ای کره شمالی ممکن است قریب الوقوع باشد .
۱۶۱/۱۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.