“چین” بزرگترین واردکننده نفت جهان می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد چین تا ماه اکتبر با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگترین وارد کننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، میزان واردات نفت چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است روزانه به ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید، به طوریکه امریکا را با واردات روزانه ۶ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز پشت سر خواهد گذاشت.

سازمان اطلاعات انرژی امریکا افزود افزایش مستمر تقاضا در چین ، افزایش تولید نفت امریکا و ثابت ماندن میزان تقاضا برای نفت در بازار امریکا از جمله علل این موضوع می باشند.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، چین در ماه اکتبر روزانه ۱۱ میلیون بشکه و امریکا ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت مصرف خواهند کرد.

تولید نفت از جمله نفت خام و سایر میعانات در امریکا تا ماه اکتبر به ۱۲ میلیون و ۴۰۰   هزار بشکه در روز خواهد رسید و تولید نفت چین ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه خواهد بود.

سازمان اطلاعات انرژی امریکا تاکید کرد واردات خالص چین سال آینده روزانه ۶ میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه در روز خواهد بود که از واردات خالص امریکا به میزان پنج میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه در روز بیشتر خواهد بود.

تولید نفت چین در همین دوره با ۶ درصد افزایش به یک سوم میزان تولید امریکا در سال ۲۰۲۴ میلادی خواهد رسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.