چین تعهدی برای ارائه “قطعات” با کیفیت به ایران ندارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چین و سایر کشورهایی که محل واردات “قطعات” خودروی ما می باشند هیچ گونه تعهدی در ارائه اجناس با کیفیت به ایران ندارند.

ابراهیم نکو نماینده مردم تهران و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به واردات “قطعات” خودرو از کشورهایی هم‌چون چین، اظهار داشت: مسلما چین و سایر کشورهایی که محل واردات قطعات خودروی ما می باشند هیچ‌گونه تعهدی در ارائه اجناس با کیفیت به ایران ندارند.

وی با بیان اینکه هم‌چنین کیفیت مورد نظر آنها تطابقی با استانداردهای مدنظر ما ندارد افزود: ترکیدن لاستیک اتوبوس که خسارات بسیاری را به بار آورد نمونه‌ای از کیفیت پایین قطعات چینی است که قطعا در آینده باز هم شاهد بروز این اتفاقات خواهیم بود.

نکو با اشاره به اینکه واردات قطعات خارجی در کنار بروز حوادث غیرمترقبه قطعه‌سازان داخلی را نیز با مشکل مواجه کرده است گفت: متاسفانه علاوه‌ بر صنعت خودرو که با گرفتارهایی مواجه شده است قطعه‌سازان نیز با مشکل مواجه و بعضا مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار می باشند، تصریح کرد: لازم است دولت تدابیر ویژه‌ای را برای حمایت از تولید قطعه اتخاذ کند تا از این طریق کیفیت قطعات داخلی بالا رود و دیگر نیازی به واردات در این حوزه احساس نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بنابراین دولت باید تلاش کند با متولیان صنعت خودرو وارد مذاکره شود تا با اتخاذ روشی منطقی کمک کند صنعت خودروی کشور روی پای خود بایستد و خودروسازان در فضای رقابتی اقدام به تولید کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.