چین خواستار ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات صلح خاورمیانه شد

چین با اعلام اینکه گفتگو و مذاکره تنها راه حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطینی هاست، از سر گیری فوری مذاکرات را بین دو طرف خواستار شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ وانگ مین معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل در باره خاورمیانه گفت: مسئله اسرائیل و فلسطینی ها در بطن روند صلح خاورمیانه است و گفتگو و مذاکره تنها راه حل و فصل این مسئله است.

وی افزود : چین از راه حلی حمایت می کند که از کانال  دیپلماتیک بگذرد و مطابق با قطعنامه های سازمان ملل، اصل زمین در برابر صلح، ابتکار صلح عربی و نقشه راه برای صلح در خاورمیانه باشد .

این دیپلمات چینی خاطر نشان کرد کشورش از همه تدابیری که بتواند به خروج مذاکرات صلح از بن بست کمک کند و در پیشبرد گفتگو بین دو طرف مؤثر باشد، استقبال و حمایت می کند.
وانگ مین گفت: ما امیدواریم شاهد آن باشیم که هر دو طرف به گسترش اعتماد متقابل و ایجاد شرایط مناسب برای از سرگیری سریع دیدارها و مذاکرات ادامه دهند .

وی افزود : ما از اسرائیل می خواهیم زندانیان فلسطینی را آزاد کند، شرایط زندگی و وضعیت بهداشتی آنان را بهبود ببخشد. ما همچنین از اسرائیل می خواهیم از هر اقدامی که به افزایش تنش بین دو طرف منجر شود خودداری کند و تدابیری برای از میان برداشتن موانع از سرگیری مذاکرات صلح اتخاذ کند .

براساس این گزارش ،  در مورد آنچه که به وضعیت بشر دوستانه در سرزمین های فلسطینی از جمله نوار غزه مربوط می شود، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل خاطر نشان کرد چین امیدوار است که اسرائیل تحریم غزه را به سرعت و به طور کامل بردارد و اجازه ارسال کمک پزشکی، غذایی و مصالح ساختمانی را به نوار غزه به منظور بهبود وضعیت انسانی در این منطقه بدهد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.