چپاول منابع طبیعی فلسطینیان جرم جنگی است

عریقات غارت منابع فلسطینی بحرالمیت را که در گزارش سازمان غیر دولتی الحق به آن اشاره شده است، جرم جنگی رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این سازمان غیر دولتی فلسطینی در گزارشی که درباره «غارت بحرالمیت» منتشر شد، مقامات رژیم صهیونیستی را با اعطای کمک های اساسی به شهرک نشینان و تایید شرکت محصولات آرایشی« آهاوا» که چهل وچهار و نیم درصد از سهام آن متعلق  به شهرک نشینیان شهرک های « میتزپه شالوم » و « کالیا »به همدستی متهم کرد.

عریقات در بیانیه ای اعلام کرد :« این گزارش نشان می دهد این شهرک ها و شرکت ها به طور مستقیم از غصب منابع طبیعی فلسطینیان استفاده می کنند و می توانند در خصوص  غارت منابع فلسطینیان مجرم باشند.»

عریقات همچنین تصمیم مقامات اسرائیلی را در مصادره سیصد و پنجاه هکتار از زمین های دره اردن در نزدیکی اریحا را در منطقه ای که چهل و پنج هزار اصله نخل قرار دارد و هفتصد تن خرمای صادراتی در سال تولید می کند، محکوم کرد.

 این دریا که شورترین دریای جهان است و در پایین ترین ارتفاع ( چهارصد و هفده متر زیر سطح دریاها) واقع است، در معرض خشک شدن قرار دارد. این دریا بین اردن ، اسرائیل و کرانه باختری اشغالی مشترک است.

الحق در گزارش خود از اتحادیه اروپا خواست تا با توجه به بحث جاری درباره قانونی بودن محصولات آرایشی و پیامدهای حقوقی مربوط به تجارت آن دربازار اروپایی ،اطمینان یابند سیاست تجاری اروپایی و سازوکارهای تعرفه ترجیحی که بین کشورهای عضو امضا شده است موجب نقض حقوق بشر نشود.

محصولات شهرک های یهودی نشین اسرائیل در اصل از دسترسی به تعرفه های ترجیحی که به اسرائیل به عنوان عضو توافقنامه مشارکت با اتحادیه اروپا داده شده است ، خارج است اما در عمل ، این مقررات به طور گسترده ای دور زده می شود .این مسئله  برخی از کشورها را وادار کرده است که برچسب مخصوصی برای کالاهای اسرائیلی ساخته شده در سرزمین های فلسطینی اشغالی تهیه کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.