چکش لازم نیست؛ نرم‌افزارهای بهتری برای حذف همیشگی فایل‌ها وجود دارد

فضای سایبر > نرم‌افزار
اداره امنیت اطلاعات فدرال آلمان هشدار داد که شاید برای حذف دایم فایل‌ها از روی هارد دیسک خود به چکش نیاز نداشته باشید، اما صرف استفاده از سطل بازیافت (Recycling Bin) ممکن است برای این کار کافی نباشد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، خالی کردن سطل بازیافت فقط ارتباط با فایل‌ها را در دایرکتوری دیسک سخت حذف می‌کند و اجازه بازنویسی در این فضا را می‌دهد؛ اما اگر این بازنویسی انجام نشود، می‌توان از برنامه‌هایی برای احیای فایل‌هایی استفاده کرد که تصور می‌شد، حذف شده‌اند.

یک راه انجام این کار داشتن دیسک‌های سخت قابل حمل و از بین بردن فیزیکی آنهاست؛ اما اداره امنیت اطلاعات فدرال آلمان فقط پیشنهاد می‌کند که رایانه یا حافظه‌های جانبی نظیر دیسک‌های فشرده یا اس.دی کارت‌ها یا یو.اس.بی‌ها را به طور قطعی از بین ببرید.

آنهایی که می‌خواهند رایانه یا دیسک سخت خود را بفروشند یا اجازه استفاده از آنها را به دیگران بدهند، باید دیسک سخت یا حافظه‌های جانبی خود را با استفاده از نرم افزاری که بازنویسی‌های متعددی را انجام می‌دهد، بازنویسی کنند.

این اداره برنامه رایگان (Darik’s Boot And Nuke) را برای انجام این کار توصیه می‌کند. بنا به گفته کارشناسان، حتی فرمت کردن درایوها هم حذف کامل فایل‌ها را تضمین نمی‌کند.

این اداره برای دیسک‌ سخت‌های قدیمی‌تر هفت گام را برای حذف کامل و غیرقابل احیا کردن آنها توصیه می‌کند. بسته به میزان حافظه و تعداد گام‌ها، بازنویسی کل هارد دیسک می‌تواند چند ساعتی طول بکشد، اما همواره حذف ایمن و کامل فایل‌های حساس به محض آنکه دیگر نیازی به آنها نیست، اقدام منطقی خواهد بود. این اداره برای این کار نرم افزار Eraser را به عنوان یک نمونه پیشنهاد می‌کند.

مزیت این کار آن است که فایل‌ها می‌تواند به سرعت با راست کلیک کردن بر روی منوی زمینه حذف شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.