چگونه آلرژی را کاهش دهیم؟

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : آلرژی واکنش سیستم ایمنی بدن است و هنگامی ایجاد می گردد که سیستم ایمنی ماده ا ی را که معمولاً برای بدن بی ضرر است اشتباهاً به عنوان ماده ای زیان آور شناسایی می کند و بر علیه آن وارد عمل می گردد. بدن انسان به طور معمول در مقابل عوامل مضری مانند ویروسها و باکتریها از خود دفاع می کند. اما گاهی اوقات این دفاع در مقابل مواد بی ضرری مانند گرد و غبار، کپکها، یا گرده ی گیاهان صورت می گیرد.
به گزارش ممتاز نیوز سیستم ایمنی بدن در مقابل این مواد واکنش نشان داده و مقدار بسیاری پادتن می سازد . پادتن مانند اسلحه ای به آنها حمله ور می گردد تا آنها را از بین ببرد. هر پادتن برای ماده ی ویژه ای ساخته می گردد و مخصوص همان ماده ای است که سبب آلرژی می گردد. به موادی که واکنش آلرژیک ایجاد می کنند، اصطلاحاً آلرژن گفته می گردد. در فرایند دفاع، واسطه های التهابی شیمیایی مانند هیستامین، و سایر موادی که از گلبولهای سفید ترشح می شوند، سبب ایجاد علائم نا مطبوعی می شوند.

۶۳۵۱۴۲۴۸۴۱۵۰۲۲۲۹۴۱_۱٫jpgاستفاده از قطره چشم
وقتی که شما دچار آلرژی باشید ممکن است چشمتان قرمز ، متورم شود و خارش پیدا کند . فطره های استریل چشمی ممکن است سبب کاهش علایم حساسیت چشمی شود . این قطره ها التهاب و خارش و اشک چشم را کاهش می دهد . در رابطه با این که چه نوع قطره چشمی برای شما مناسب است با پزشک خود مشورت کنید .
۶۳۵۱۴۲۴۸۴۱۵۰۲۲۲۹۴۱_۲٫jpgداروهای ضد گرفتگی دستگاه تنفسی
یکی ار بزرگترین مشکلات برای کسی که آلرژی دارد گرفتگی و احتقان مجاری تنفسی است . بافت ها بینی به سبب واکنش های حساسیتی دچار نورم و التهاب می گردد و به دنبال آن آبریزش بینی فرد پیدا می کند . به گزارش ممتاز نیوز داروهای بسیاری تحت عنوان آنتی هیستامین در دسترس می باشند که می توانید با تجویز پزشک مصرف کنید . این داروها علایم آلرژ ی را کاهش می دهد .
افرادی که مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا و بیماری تیروئید می باشند باید در مصرف داروهای آنتی هیستامین احتیاز کنند و با پزشک مشورت کنند .
۶۳۵۱۴۲۴۸۴۱۵۰۲۲۲۹۴۱_۳٫jpgاسپری بینی
داروهای ضد احتقان می توانند در قالب اسپری های بینی باشند .بسیاری از اسپری های بینی سبب تسکین علایم آلرژی می گردد ،اما بیش از سه روز پیاپی نباید از این اسپری ها استفاده کرد زیرا ممکن است علایم را بدتر کند .
۶۳۵۱۴۲۴۸۴۱۵۰۲۲۲۹۴۱_۴٫jpgآنتی هیستامین ها
قرص های آنتی هیستامین ، قدرت فوق العاده ای دارد و می تواند علایم آلرژی نظیر عطسه ، آبریزش بینی و اشک چشم را به سرعت بهبود بخشد. به گزارش ممتاز نیوز این داروها گیرنده های هیستامین را که سبب ایمنی بدن می شوند را مسدود می کنند و در نهایت آلرژن ها آغاز به فعالیت می کنند و علایم آلرژی را ایجاد می کنند . آنتی هیستامین ها انواع متفاوتی دارند که می توان با تجویز پزشک مصرف کرد .
۶۳۵۱۴۲۴۸۴۱۵۰۲۲۲۹۴۱_۵٫jpgاسپری های استنشاقی
آلرژی علایم آسم را تحت تاثیر قرار می دهد می توانید برای کاهش علایم از اسپری های استنشاقی استفاده کنید . داروهای استنشاقی که در کوتاه مدت اثر گذار می باشند را می توان با تجویز پزشک متخصص استفاده کرد .
۶۳۵۱۴۲۴۸۴۱۵۰۲۲۲۹۴۱_۶٫jpgتزریق اپی نفرین
آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که به طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ گردد. آنافیلاکسی معمولا با علایمی همچون جوش همراه با خارش، تورم گلو و فشار خون پایین همراه است. به گزارش ممتاز نیوز دلایل معمول آنافیلاکسی شامل نیش حشرات، مواد غذایی و داروهاست که برای درمان آن باید با تجویز پزشک از اپی نفرین تزریقی استفاده کرد .
۶۳۵۱۴۲۴۸۴۱۵۰۲۲۲۹۴۱_۷٫jpgاستفاده از کرم و لوسیون مخصوص
برای جلوگیری از واکنش های پوستی آلرژی می توان از کرم ها و لوسیون های مخصوص استفاده کرد . اگر در اثر واکنش های آلرژی زا دچار خشکی پوست ، خارش و.. شده اید می توان با تجویز پزشک از کرم ها و لوسیون های مخصوص استفاده کرد . کرم های حاوی هیدروکورتیزون التهاب را تسکین می دهد .
۶۳۵۱۴۲۴۸۴۱۵۰۲۲۲۹۴۱_۸٫jpgبالش ضد گرد و غبار
ممکن است در اکثر خانه ها بالش های مخصوص ضد آلرژی وجود داشته باشد، اما برای آن اشخاصی که دچار واکنش های شدید آلرژیک می شوند، تشک ها و فنرهای مارپیچ تختخواب هایی موجود است که دارای بافت های پارچه ای محکم می باشند و مانع ورود ذرات گرد و غبار به داخل آن می شوند.
۶۳۵۱۴۲۴۸۴۱۵۰۲۲۲۹۴۱_۹٫jpgقرمزی چشم
وقتی چشم ها در برابر ذرات آلرژی زا قرار می گیرند قرمز می شوند . سلول هایی داخل چشم وجود دارد که گیرنده های هیستامین را مسدود می کنند در نهایت سبب التهاب چشم می شوند .

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.