چگونه آپارتمانی دلباز داشته باشیم!

یکی از عمده معایبی که بیشتر مردم از آن گله‌مند هستند خفه و بسته‌بودن فضای آپارتمان است. ما با استفاده از چندین نکته کوچک که بیشتر جنبه بصری دارد می‌توانیم این فضای مرده را زنده‌تر و آپارتمان خود را دلباز‌تر نماییم.

۱) انتخاب رنگ دیوارها:
انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی به‌خصوص آپارتمان‌های با متراژ کم بسیار مهم است. رنگ‌ها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب، انتخاب رنگ‌های روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است.

۲) انتخاب کفپوش:
جهت پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی می‌توان بهره گرفت. (از جمله سرامیک‌ها، پارکت‌های طرح چوب، موکت و…) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک می‌بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود زیرا استفاده از رنگ‌های تیره در کف، فضا را فشرده‌تر نشان می‌دهد. در صورت استفاده از پارکت نیز می‌بایست نکات گفته شده را رعایت نمود و رنگ‌های روشن طرح چوب را انتخاب کرد.

۳) انتخاب مبلمان و نحوه قرار‌گیری:
انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگ‌هایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده‌تر کردن فضا کمک بیشتری می‌نماید و فضا بزرگ‌تر به نظر می‌آید. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی‌المقدور مبل‌هایی با اشکال هندسی و یا بدون منحنی انتخاب شود. در مورد نحوه چیدمان آن، بهتر است مبل‌ها را تقریبا چسبیده به دیوار‌ها قرار داد.

۴) نورپردازی:
نور نیز نقش مهمی را در زنده‌کردن فضا به‌عهده دارد. استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان خفگی محیط را از بین می‌برد، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسب‌تر است. حتی‌المقدور از پرده‌های عمودی یا کرکره‌ای استفاده نکنید زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می‌نمایند.

۵) استفاده از طبیعت:
در آپارتمان می‌توان از گلدان‌های کوچک که در گوشه‌های فضا قرار می‌گیرند استفاده کرد.


جدیدترین مقاله های دانستنیهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.