چگونه از رستوران های بین راهی استفاده کنیم

۲۹م اسفند ،

هنگام مراجعه به رستوران های بین راهی توجه به محیط و نوع غذا از اهمیت خاصی برخوردار است.

نیاز محمدزاده، دکترای تغذیه با اشاره به اینکه حتی الامکان نباید در سفرهای نوروزی به رستوران های بین راهی مراجعه کرد به خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چنانچه به هر دلیلی اشخاص خواهان استفاده از رستوران های بین راهی در سفرهای نوروزی شدند باید به رستوران هایی مراجعه کنند که شناخته شده بوده و امکان پیگیری اصول بهداشتی در آنها وجود داشته باشد.

وی افزود: در هنگام مراجعه به رستوران های بین راهی سعی شود از ظروف یکبار مصرف و یا ظروفی که اشخاص از منزل با خود می برند استفاده کنند و غذایی که در درجه اول برای خوردن توصیه می شود جوجه کباب با دوغ است.

دکتر محمدزاده استفاده از گوشت قرمز و کباب کوبیده در رستوران ها را اولویت آخر برای غذا خوردن عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین آلودگی از نظر تهیه و مواد زائد و چربی گوشت قرمز است بنابراین بهتر است از این غذاها استفاده نشود.

وی تاکید کرد: در سفرهای نوروزی هنگام مراجعه به رستوران به هیج وجه از سالاد و سبزیجات استفاده نشود زیرا احتمال آلودگی انواع بیماری های گوارشی در سبزیجات بسیار بالاست.

این دکترای تغذیه استفاده از آبلیمو، آبغوره و سرکه را در کنار انواع غذاها برای محافظت از بدن ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از انواع ماست و دوغ و لبنیات هایی که بسته بندی نیستند و از آبهایی که منشا مشخصی ندارند باید خودداری کرد.

دکتر محمدزاده یادآور شد: به هرحال استفاده از مواد غذایی خانگی اولویت بیشتری به استفاده از مواد غذایی که در رستوران های بین راهی استفاده می شود دارد. /ز۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.