چگونه از زانوهایمان مراقبت کنیم؟

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

اگرچه بسیاری از آسیبهای مربوط به زانو و پا ، در اثر ورزش کردن رخ می دهند و جلوگیری کردن از بوجود آمدن آنها بسیار دشوار است…

پنج راه برای بالابردن قدرت و انعطاف زانوها

اگرچه بسیاری از آسیبهای مربوط به زانو و پا ، در اثر ورزش کردن رخ می دهند و جلوگیری کردن از بوجود آمدن آنها بسیار دشوار است اما در اینجا جا چند روش برای بالابردن قدرت و انعطاف زانوهایتان ذکر می کنیم.

وزنتان را کنترل کنید فشاری که هر پوند اضافه وزن به زانوهای شما وارد می کند تقریبا” ۴ برابر فشاری است که هر پوند از وزن نرمال و مناسب شما به زانوهایتان وارد می کند.

پاهایتان را قوی نگه دارید عضلات پشت ران و عضلات جلوی ران برای جذب شوکها و ضرباتی که به پای ما وارد می شوند ضروری می باشند ونقش مهمی را ایفا می کنند بنابراین ما باید سعی کنیم که این عضلات را تقویت کنیم وقدرت و انعطاف آنها را بالا ببریم تا بتوانیم از مفاصل زانوهایمان محافظت کنیم.

انجام حرکات کششی – حرکات کششی حتما” باید بخشی از تمرینات روزانه ما برای گرم کردن بدنمان باشند .اما دقت کنید که شما هیچ وقت نباید در این کار بسیاره روی کنید. وقتی در حال انجام حرکات کششی میباشید از کشیدن و هل دادن پایتان اجتناب کنید زیرا این کار ممکن است به زانوهای شما فشار وارد کند.

کفش مناسب بپوشید کفشهای ورزشی مناسب و خوب ، فشاری که به زانوهای شما وارد می گردد را کمتر می کنند و در نتیجه احتمال آسیب دیدن زانوهایتان را کاهش می دهند.

ورزشی انتخاب کنید که مناسب فیزیک بدنتان باشد اگر فعالیت ورزشی شما نیاز به پیچش و یا چرخش دارد مثل بسکتبال ، اسکی ، فوتیال و ورزشهای راکتی ، حتما” قبل از از آنجام آنها مطمئن شوید که از شرایط فیزیکی لازم برخوردار میباشید.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.