چگونه از “کودک” خود فردی آرام بسازید

اردیبهشت ۱۴۰۳

گاهی گریه و نا آرامی کودکان به هنگام خوابیدن می تواند دلایل خاصی داشته باشد بنابراین در مرحله اول باید این دلایل را شناسایی کنید.

صالحی، روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از والدین از بی قراری نوزاد خود شکایت می کنند و گاهی این امر سبب نگرانی آنها می گردد از این رو والدین باید بدانند این دوران باید سپری شود  تا کودک با محیط تازه آشنا شود.

وی به راهکاریی برای خواباندن کودک اشاره کرد و افزود: اغلب ناآرامی های کودکان به سبب، نا آشنایی با محیط است از این رو می توانید با خواندن لالایی و همراه داشتن  “اسباب بازی” های مورد علاقه کودک همچنان او را سرگرم کرده و سعی به خواباندن کودک کنید.

وی تصریح کرد: اگر کودکتان به طور مداوم گریه می کند و آرام نمی شود می توانید با تغییر مکان او را آرام کنید مانند “ماشین سواری” به طور ۲۰ دقیقه  در اطراف منزل می تواند تا حدودی او را آرام تر کند.

این روانشناس کودک به تایید بعضی از صداها بر آرام بخش بودن کودک اشاره کرد و گفت: گاهی بعضی صداها همچون تیک تاک ساعت، صدای “ماشین لباسشویی” یا جاروبرقی و… ممکن است کودک را آرام کند بنابراین می توانید این صداها را برای او ضبط کرده و برایش بگذارید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.