چگونه باتری اصل و بدل موبایل را تشخیص دهیم؟

توجه به ظاهر و قیمت گوشی، معیار مناسبی برای خرید آن نیست و گوشی تلفن همراه باید متناسب با نیاز افراد خریداری شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، آنتن‌دهی نامناسب، خرابی اسپیکر و میکروفن و به‌هم ریختگی برنامه‌های گوشی‌های تلفن همراه، بیشترین دلایل مراجعه مردم به تعمیرگاه‌های موبایل است. استهلاک سریع باتری‌های برخی از گوشی‌های جدید خریداری شده هم از دیگر مشکلات است که به گفته فعالان بازار گوشی پایین بودن کیفیت برخی باتری‌های نو و ورود گوشی‌های قاچاق به کشور، از دلایل اصلی مشکلات باتری گوشی‌ها است.

در حال حاضر در بازار برخی گوشی‌های همراه با گارانتی عرضه نمی‌شوند؛ گوشی‌های تلفن همراه بعد از ورود به‌صورت قاچاقی به کشور، به‌صورت قطعات جدا از هم توزیع می‌شود و به گفته کارشناسان افراد سودجو باتری‌هایی با کیفیت پایین را جایگزین باتری‌های اصلی می‌کنند و در واقع قطعات غیر فابریک را در گوشی‌ها کار می‌گذارند.

اما درباره تفاوت‌های ظاهری باتری‌های اصل و بدل باید گفت که باتری اصل هولوگرامی سه بعدی دارد و کانکتورهای اتصال دهنده باتری‌های اصل به گوشی، برجسته و محکم است که این وضعیت در باتری‌های بدلی مشاهده نمی‌شود. به تاکید کارشناسان، مردم باید متناسب با نیاز خود به خرید گوشی اقدام کنند و نباید از دوربین عکاسی و فیلمبرداری موبایل استفاده بی‌رویه شود و خرید گوشی به دلیل بالا بودن کیفیت دوربین آن کار اشتباهی است.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.