چگونه باریدن باران روی گورهای کهنه کتاب شد

سینما پرس – گروه هفت هنر/ مجموعه شعر باران بر گور های کهنه اریب می‌بارد اثرحبیب الله بخشوده دارای مفاهیم اجتماعی و عاشقانه است.

به گزارش خبرنگار ادبی سینما پرس مجموعه شعر «باران بر گورهای کهنه اریب می بارد» اثر حبیب الله بخشوده است که دارای مفاهیم اجتماعی و عاشقانه است، بیشتر اشعار این مجموعه در قالب شعر سپید و در این میان چند شعر نیمایی نیز به چشم می خورد.

اشعار این مجموعه مفاهیم اجتماعی را با آوردن تصاویری از طبیعت همچون زمستان و برف به خوبی بیان کرده است.

طبق این گزارش، گویی شاعر از انتخاب نام «باران بر گور های کهنه اریب می‌بارد» از نام های کلیشه ای دور و به نوعی هنجار شکنی دست زده است و باران نامی است که نوعی حسرت و گریه برای فراموشی و مرگ انسان ها را به خاطر می آورد.

اشعار این کتاب به دور از شعار زدگی موقعیت اجتماعی و پیرامون انسان ها را بیان کرده است و در واقع دنیای ماورایی و عرفانی در این اشعار دیده نمی شود.

زمستانی ۱ الی ۹، از مزارع مرجانی، از برگ ها و اسب ها، از کوه وپلنگ، از ردیف نیامدن هها، راه ناتمام، ماهیان گریز،تنگ تشنه، آیینه، فانوسی از فریاد،نقاش، رنگ هنوز، تکیه گاه، چند کلاغ، پنجره، آدمک چشم روشن، زنجیر، طلایی، شعله، فاصله، بی کلاغی، به قول آنها، و طرح ۱الی ۱۳ نام اشعار این مجموعه شعر ۵۷ صفحه ای است که با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

در یکی از اشعار این مجموعه با نام «از مزارع مرجانی» میخوانیم:
رنگ از پریدگی که می آید
یک راست داخل حوض ماهی ها میشود
و نمیداند که من
چند دریا را بی وقفه گشته ام
که چند ماهی قرمز از مزارع مرجانی به خانه آورم
تا سر انگشت کودکم را بیارایم
و یا در خانه ای که اصلا گل ندارد و
زمینش هم کم است
گلی رها کنم که ریشه و برگ ندارد
اما چرخیدنش آب ها را مهربان کرده است.

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۷۰۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.