چگونه با افسردگی پاییزی مقابله کنیم

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

اگر سرکار می روید، یک روز را مرخصی بگیرید و اگر در خانه میباشید، یک روز را iبه خودتان استراحت دهید. روی تخت یا مبل راحتی دراز بکشید و کتاب داستان مورد علاقه تان را بخوانید

هم اکنون در فصل پاییز قرار داریم. در این فصل هوا رو iبه سردی می رود و برگ های درختان زرد شده و می ریزند. اغلب اوقات هم هوا ابری است.
بعضی ها پاییز را دوست ندارند، چون در این فصل دچار غمگینی و افسردگی می شوند و دلشان می گیرد.
در این مقاله راه های مقابله با دلگیری و افسردگی در پاییز را برای شما بیان می کنیم. iبه کار گیری این روش ها سبب می گردد همیشه یاد iبهار در قلب شما زنده باشد.

۱ – اگر هوا بارانی است و احساس تنهایی می نمایید، لحظات شادی را iبه یاد آورید که با اشخاص مورد علاقه تان و اشخاصی که شما را دوست دارند، گذرانده اید.

۲ – آلبوم قدیمی خانوادگی تان را iبه دقت نگاه نمایید. iبه عکس های خودتان، خانواده تان، خویشاوندانتان و دوستانتان توجه نمایید. خانه قدیمی را که همراه با خانواده تان در آن زندگی می نمودید و ایام پُر از خاطره و شاد دوران کودکی خود را iبه یاد آورید. آنگاه خواهید دید که علی رغم بی حوصلگی و بی حالی، لبخند خواهید زد.

۳ – iبه رنگ نارنجی نگاه نمایید. متخصصین استفاده از روش «رنگ درمانی» را برای مبارزه با افسردگی پیشنهاد می نمایند. رنگ های روشن و گرم سبب تقویت روحیه و احساس شادی می شوند؛ iبه طور مثال ملاحظه سیب های قرمز در یک سبد، پوشیدن لباس نارنجی، استفاده از بالش و پرده نارنجی در خانه iبه شما کمک می نماید که بر افسردگی پیروز شوید.
در یک پارک قدم بزنید و برگ های قرمز، زرد و نارنجی ریخته شده از درختان را که بسیار بسیارزیبا می باشند، نگاه نمایید.

۴ – اگر سرکار می روید، یک روز را مرخصی بگیرید و اگر در خانه میباشید، یک روز را iبه خودتان استراحت دهید. روی تخت یا مبل راحتی دراز بکشید و کتاب داستان مورد علاقه تان را بخوانید و یا برنامه های شاد و سرگرم نماینده را در تلویزیون تماشا نمایید و چای معطری بنوشید، مثل چای دارچینی یا چای هل دار. فقط استراحت نمایید.

۵ – اگر مسائل و مشکلات غیرقابل حل بسیاری دارید، هر کدام از مشکلات خود را iبه طور جداگانه بر روی یک کاغذ سفید بنویسید. سپس یکی از مشکلات خود را که نوشته اید بخوانید و درباره روش حل آن فکر نمایید. بعد از آن کاغذ نوشته شده را در سطل زباله بیندازید.
این کار را برای همهی مشکلات نوشته شده خود ادامه دهید تا همهی کاغذها در سطل زباله قرار گیرند.

۶ – بنشینید و چشمان خود را ببندید و برای مدتی تمرکز نمایید، iبه این صورت که در ذهنتان یک آسمان آبی بزرگ را تصور نمایید و همهی مشکلات، سختی ها و دل تنگی های خود را iبه شکل ابرهای سفیدی در جایی نزدیک iبه افق ( یعنی در جایی دور ) متصور شوید. آنگاه احساس خواهید نمود که همهی این مشکلات، احوالات و افکار منفی از شما بسیار دور می باشند.

۷ – کمی نرمش و ورزش نمایید. این کار فقط برای خوش آمدن شما نمی باش، بلکه روشی موثر برای کسب احساس شادی از زندگی است.

۸ – همیشه یک بسته کاکائو در خانه داشته باشید. کاکائو همیشه سبب ارتقاء روان و تقویت روحیه می گردد و تولید هورمون های شادی آور را در بدن افزایش می دهد.

۹ – روش « عطر درمانی » ، روشی مفید برای مبارزه با افسردگی و دلتنگی است. عطر گل رز، گل بابونه، گل شمعدانی و روغن های معطر گیاهی برای این کار مناسب می باشند. عطر پوست مرکبات مثل پرتقال و لیمو نیز سبب احساس نشاط و سرحالی می شوند.

۱۰ – یک دوش آب گرم بگیرید. iبه یک نوار کاستی که حاوی صدای امواج ساحل دریاست، گوش دهید. یک شمع معطر با بوی ملایم در خانه تان روشن نمایید و از آن لذت ببرید.

۱۱ – فضای محل زندگی تان را با گل های خوش رنگ و خوش بو تزیین نمایید. استفاده از گیاهان گل دار در داخل آپارتمان ها و باغچه های خانه ها سبب می گردد همیشه احساس شادی نمایید.
امیدوارم همیشه خوشحال، سرزنده و شاداب باشید.

منبع : tebyan.net

مهارتهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.