چگونه بهتر بخوریم و کمتر خرج کنیم!

۰۷م آذر ،

پیروی از یک رژیم غذایی سالم به معنای متحمل شدن هزینه‌های سنگین نیست.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ برای تهیه مواد غذایی دنبال برند خاصی نباشید مواد غذایی داخل کنسروها بیش از نامشان دارای ارزش می باشند.

با توجه به نکات زیر می توانید رژیم غذایی سالم تر و از لحاظ اقتصادی به صرفه تری داشته باشید:

مواد غذایی را به صورت ارگانیک یا طبیعی تهیه کنید: سعی کنید از محصولات و مواد غذایی به صورت طبیعی یا ارگانیک استفاده کنید. به عنوان مثال شیر فرآوری نشده و طبیعی،‌نسبت به دیگر انواع شیر دارای ۷۵درصد بتاکاروتن، ۵۰ درصد ویتامین E و ۷۰ درصد اسید چرب امگا ۳ بیشتری است.

از فریزر به خوبی استفاده کنید: دمای پایین فریزر می تواند از مواد معدنی و ویتامین های موادغذایی محافظت کند. سعی کنید سبزیجات را در فریزر نگهداری کنید. به عنوان مثال میزان ویتامین ث کلم بروکلی فریز شده در طول مدت یک سال تنها ۱۰٪ کاهش می یابد و این در حالیست که برای کلم بروکلی غیر فریز شده این میزان ۵۶٪ در ۷ روز است.

به دنبال برند خاصی نباشید: محتویات یک قوطی کنسرو بیشتر از نامش ارزشمند است. به جای اینکه به دنبال نام ها و مدل های خاص باشید، همان مواد ساده را خریداری کنید. هر چه که طعم مواد به مزه طبیعی آنها نزدیک تر باشد، امکان استفاده از مواد شیمیایی کمتر می گردد. ضمنا خرید اقلام ساده در بودجه شما هم صرفه جویی می کند.

خودتان دست به کار شوید: سعی کنید آنچه لازم دارید را خودتان در منزل تهیه کنید برای مثال به جای خرید کنسروهای غذایی که دارای مواد نگه‌دارنده می باشند خودتان مواد اولیه آن‌ها را خریداری کرده و آن‌ها را تهیه کنید. در این صورت هم از سلامت روش تهیه و آماده‌سازی آن‌ها مطمئن خواهید بود و هم هزینه صرف شده آن‌ها به مراتب کمتر از نوع تجاری آن‌ها خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.