چگونه به دنیای کودکانمان نزدیک تر شویم؟

۱فروردین ۱۳،

دنیایی که کودکان در آن زندگی می کنند جدایی از دنیای پردغدغه والدین است، با نزدیک شدن به دنیای آن ها بیشتر می توان درکشان کرد و …

عیسی جلالی، در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان به درک بیشتری از جانب پدر و مادر نیاز دارند این بدان معنا نیست که هرچه نیاز داشتند برایتان تهیه کنیم، بلکه فهمیدن و جدی گرفتن کودکان از جانب پدر و مادر مهم است.

وی عنوان کرد: اگر فرزندان را جدی بگیریم در این صورت خودشان هم، خودشان را جدی می گیرند و این اعتماد به نفس کودک را در مواردی بالا می برد.

وی تصریح کرد: باید به کودکانمان استقلال شخصیت بدهیم تا با اهمیت دادن به تلاش کودکان مرتبط است، گاهی باید در بند کفش بستن کودکان اهمیت بدهیم.

وی افزود: بیش از حد از کودکان سؤال نپرسیدن، در پاسخگویی به سؤالات شتاب نکردن، واگذاری انتخاب کردن در خرید به خودشان، ایراد نگرفتن از کاری که انجام داده اند و تشویق به کاری که انجام آن مفید است از جمله کارهایی است که به کودک استقلال شخصیت می دهد.

وی در ادامه گفت: با ستایش کردن کودکان به شکل گیری شخصیت کودک کمک خواهیم کرد تا تصوری مثبت و واقع گرایانه از خود نشان بدهند.

وی در پایان گفت: در این صورت در شرایط مثبت و عادی به زندگی ادامه دهند پس به دنیای کودکانمان بیشتر نزدیک شویم تا تصوری مثبت در آینده داشته باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.