چگونه به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا ضمن تشریح موارد اعتماد به فروشگاه های اینترنتی عنوان داشت : فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیکی موظف می باشند اگر شما در خریدتان با مشکلی مواجه شدید پاسخگوی سؤالات و مشکلات شما باشند. 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)،با توجه به توسعه روزافزون تجارت الکترونیک، این تکنولوژی نیاز به ساماندهی مناسب و کافی می باشد، زیرا در این فضا اشخاص می توانند با نام مستعار و یا عناوین جعلی، فعالیت کرده و تهدیدات زیادی را برای هموطنان داشته باشند. 
 
همه روزه شاهد کلاهبرداریهای زیادی در این حوزه هستیم، که با توجه به ماموریت تخصصی پلیس فتا، این پلیس‌ موظف شده تا ضمن ساماندهی حوزه تجارت الکترونیک با همکاری دستگاههای ذیربط، امنیت و اطمینان را برای هموطنان در این بخش فراهم کند . 
 
چگونه به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم؟ 
مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا ضمن بیان این مطلب گفت: ساماندهی فروشگاه های اینترنتی از وظایف اصلی وزارت صنعت ومعدن و تجارت می باشد و در همین راستا نیز مرکز توسعه تجارت الکترونیک مسئولیت اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را دارد. 
 هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، اعتمادسازی و رسـمیت دهـی بـه فعالیـت ، کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتت، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به عهده دارد. 
در حال حاضر تنها فروشگاه های اینترنتی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت، گواهینامه اعتماد الکترونیکی را اخذ کرده باشند معتبر می باشند چون مرکز توسعه ی تجارت الکترونیک پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اقدام به اعطای نماد اعتماد الکترونیکی می نماید؛همچنین به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار داشته و ملزم به رعایت قانون حمایت از مصرف کننده می باشد و در صورت تخطی از قوانین، نماد اعتمادش سلب خواهد شد. 
فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیکی موظف می باشند اگر شما در خریدتان با مشکلی مواجه شدید پاسخگوی سؤالات و مشکلات شما باشند، ضمن اینکه خطر ربوده شدن رمز دوم کارت و یا ارسال نشدن محصول و یا مشکلات دیگر وجود ندارد و در صورت رخ دادن هر گونه اتفاق غیر منتظره این سایت ها قابلیت پیگیری خواهند داشت. 
لذا پلیس فتا توصیه می کند هنگام خرید به وجود این نماد در وب سایت فروشگاه توجه نموده و با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان حاصل فرمائید برای این منظور به نکات ذیل توجه فرمائید: 
حتما آدرس (URL) سایت فروشگاه با آدرسی که در این صفحه معرفی می شود یکسان باشد. 
صفحه ای که ملاحظه می کنید صفحه اصلی مرورگر شما باید باشد و نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر؛ از این امر اطمینان حاصل نمایید. 
آدرس (URL) این صفحه حتما با http://www.enamad.ir آغاز شده باشد. 
برای آگاهی از لیست کسب و کار های دارای نماد اعتماد الکترونیکی می توانید به سایت enamad.ir بخش کسب و کار های دارای نماد مراجعه نمایید.
در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست میکند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.