چگونه به نظافت منزل رسیدگی کنیم

۰۲م آذر ،

اگر چه بعضی از اشخاص از عمل تمیزکاری که دشوار است، چندان خوششان نمی آید اما همه خانه تمیز را دوست دارند. راز تمیز نگهداشتن خانه در رسیدگی و توجه به نظافت مدام و استمرار در پاکیزه نگهداشتن منزل است. یعنی به محض این که گوشه ای از اتاق یا آشپزخانه کثیف شد، بلافاصله تمیز شود.
اگر شما بلافاصله پس از ریخت و پاش، وضعیت را سر و سامان دهید منزلتان برای همیشه تمیز می ماند و این کار مانع از تلنبار شدن کارها و وارد آمدن فشار بسیار به شما می گردد. در این مطلب به نقل از «MSNBC» به ۹ عادت ساده برای تمیز نگه داشتن طولانی تر منزل اشاره شده است که امیدواریم مفید واقع شود.
کفش ها را در بیاورید: از اعضای خانواده بخواهید با کفش وارد منزل نشوند. کفش ها را در خارج در ورودی قرار دهند تا مانع هر نوع کثیفی داخل منزل شود.
قسمت هایی از منزل را که بسیار رفت و آمد انجام می گردد، جاروبرقی بکشید: قسمت های پرتردد اتاق ها را جارو بزنید، هفته ای چند بار قالی کنار در ورودی را بتکانید تا مانع ورود خاک به منزل شود. کف آشپزخانه را نیز جارو بکشید تا هر نوع آشغال جمع شود.
دیوارهای حمام را هر روز تمیز کنید: در داخل حمام تی مخصوص پاک کردن شیشه قرار دهید و از اعضای خانواده بخواهید پس از حمام کردن دیوارهای حمام را با تی بکشند. این کار مانع از تجمع لایه صابون و کپک خواهد شد.
سینک دستشویی را به طور روزانه تمیز کنید: اسکاچ یا اسفنج زیردستشویی قرار دهید و هر روز صبح پس از مسواک زدن آن را تمیز کنید.

روزنامه خراسان

ممتازنیوز – هنر در خانه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.