چگونه جوان تر بمانیم

اگرچه با گذر زمان به سن ما افزوده می شود، اما راهکارهای زیادی برای جوان تر ماندن و ایجاد احساس نشاط و شادابی وجود دارد.

در سایت «MSN» به ۱۱ راهکار برای جوان ماندن اشاره شده است.

* مصرف ویتامین D؛ این ویتامین برای حافظه، پوست، قلب، استخوان و رگ ها لازم است و با سرطان مقابله می کند. مصرف روزی ۱۰۰۰ تا هزار و ۲۰۰میلی گرم ویتامین D پس از ۶۰سالگی، سن واقعی شما را تا حدود ۹سال کمتر نشان می دهد.

* مراقب اندازه دور کمرتان باشید؛ با حفظ اندازه کمر، فشارخون، قند خون و کلسترول احتمال بروز بیماری های قلبی، عروقی به طور چشمگیری کاهش می یابد و شما تا ۱۹سال جوان تر به نظر می آیید.

* حفظ روابط با دوستان و آشنایان؛ ارتباط با خانواده، دوستان و نزدیکان را حفظ کنید. این امر باعث طراوت و شادابی شما می شود به گونه ای که تا ۸٫۵ سال از سن واقعی خود جوان تر به نظر می رسید.

* میوه و مغز میوه مصرف کنید؛ این ۲ ماده غذایی، برای حفظ سلامت قلب، ذهن و اندازه دور کمر مفید است. مصرف روزی ۴ تا ۵ وعده میوه و مغزهای خوراکی باعث می شود شما تا حدود ۶سال جوان تر به نظر برسید.

* استرس را کنترل کنید؛ استرس باعث پیری می شود. کاهش استرس باعث می شود فرد تا ۷ سال جوان تر به نظر برسد.

* غلات سبوس دار مصرف کنید؛ غلات سبوس دار دارای فیبر و مواد مغذی بیشتری است که از بروز بیماری های مختلف پیشگیری می کند و برای حفظ وزن سالم مفید است. مصرف روزی ۵وعده غلات سبوس دار سن واقعی شما را تا ۲٫۶ سال کمتر نشان می دهد.

* شاد بودن؛ داشتن خلق و خوی خوب و مثبت اندیشی به سیستم حیاتی بدن کمک می کند. علاوه بر آن سن واقعی فرد را ۵ سال کمتر از سن واقعی نشان می دهد.

* ورزش؛ پیاده روی ۳۰دقیقه ای در روز، یکی از بهترین روش ها برای جوان نگه داشتن استخوان، کاهش فشار خون، حفظ اندازه دور کمر و سلامت مفاصل است. با انجام ورزش سن شما ۱۲سال کمتر به نظر می آید.

* خواب کامل؛ خواب منظم و کافی فواید زیادی دارد از جمله حفظ انرژی و پایین نگه داشتن وزن. حداقل ۶ساعت خواب در شب، سن شما را ۳ سال کمتر از سن واقعی تان نشان می دهد.

* ورزش با وزنه؛ ورزش با دمبل برای عضله و استخوان ها مفید است. ورزش های استقامتی به مدت ۱۰دقیقه و ۳ روز در هفته، سن شما را ۲٫۵ سال کمتر نشان می دهد.

* رعایت بهداشت دندان و دهان؛ سالم بودن لثه و دندان یعنی سلامت سیستم ایمنی؛ مسواک زدن و استفاده روزانه از نخ دندان مانع از بروز بیماری های دندانی و لثه ای و از دست دادن دندان می شود و سن شما را ۶ سال کمتر نشان می دهد.

مترجم: علیرضا-


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.