چگونه خشم مان را سرکوب کنیم؟

نتایج یک تحقیق سوئدی نشان می‌دهد سرکوب کردن خشم، خطر بروز سکته قلبی را تشدید می‌کند.

 ra4 1255 چگونه خشم مان را سرکوب کنیم؟

 

پژوهشگران سوئدی تاکید کردند: کسانی که در محیط کار خشم و عصبانیت خود را بروز نمی‌دهند و یا غیرمنصفانه با آنها رفتار می‌شود، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

 

در این پژوهش، محققان روی ۲ هزار و ۷۵۵ کارمند مرد در استکهلم مطالعه کردند که هیچ کدام از آنها حتی یکبار هم سابقه حمله قلبی نداشتند. از این کارمندان درباره نحوه مقابله و مواجهه آنها با مشکلات و درگیری‌های شغلی‌شان سوالاتی پرسیده شد.

از این افراد هم‌چنین درباره این که آیا در مواقع بروز درگیری کاری، خشم خود را بروز می‌دهند یا فرو می‌برند یا این‌که دچار سردرد و معده درد شده یا حتی تمام این مشکلات را با خود به خانه می‌برند، اطلاعاتی پرسیده و جمع آوری شد.

 

تمام شرکت کنندگان متوسط ۴۱ سال را داشتند و بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ مطالعه روی آنها آغاز شد. بر اساس این تحقیق، تا سال ۲۰۰۳ معلوم شد ۴۷ نفر از این مردان یا دچار حمله قلبی شده بودند و یا بر اثر ابتلا به بیماری قلبی جان خود را از دست دادند.

 

پژوهشگران چنین نتیجه‌گیری کردند مردانی که عصبانیت خود را فرو می‌برند و خشمشان را سرکوب می‌کنند تقریبا دو برابر بیشتر از کسانی که در چنین شرایطی مقابله مستقیم می‌کنند، دچار سکته قلبی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی می‌شوند.

 

به گفته محققان؛ سرکوب کردن خشم می‌تواند سبب ایجاد تنش‌های فیزیولوژیکی شود که نتیجه آن بالا رفتن فشار خون و بروز آسیب‌های قلبی است.

 

محققان می‌گویند: آنچه ما را بیشتر شگفت زده کرده این است که چنین ارتباطی بین پنهان کردن عصبانیت و بروز بیماری‌های قلبی بسیار قوی و مستدل است.

 

این محققان همچنین یادآور شدند که استرس به تنهایی سبب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نمی‌شود اما برخی افراد که در واکنش به استرس به سیگار یا پرخوری روی می‌آورند؛ در واقع خود را در معرض خطر این بیماری‌ها قرار می‌دهند.

منبع : jamejamonline.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.