چگونه روغن زیتون طبیعی را بشناسیم!

زیتون و فرآورده‌های این محصول ارزشمند به واسطه‌ی خواص دارویی بی‌شمار همواره مورد توجه اکثر مردم بوده. با پیشرفت علم و پی بردن به خواص بیشتر آن، این محصول با تقاضای بیشتری روبرو شده. اما عده‌ای از افراد از مصرف این روغن ارزشمند به‌‌خاطر بوی آن پرهیز می‌کنند. بوی روغن زیتون طبیعی و سالم جزئی جدا نشدنی از آن است. فرآیند بی‌بو کردن روغن زیتون موجب می‌شود تا خاصیت روغن نیز از بین برود.

روغن زیتون انواع مختلفی دارد. روغن زیتون فرابکر که به اکسیر سلامتی معروف است، بهترین نوع روغن است. روغن زیتون فرابکر، روغن بدست آمده از میوه‌ی درخت زیتون است که فاقد مواد شیمیایی بوده و تنها به وسیله‌ی روش‌های فیزیکی تحت شرایط حرارتی خاص که منجر به تغییری در ساختار تری‌گلیسیریدهای روغن نشود به دست می‌آید. لذا در مقایسه با دیگر روغن‌های حاوی مواد شیمیایی نیست و به سادگی قابل هضم و سرشار از ویتامین‌های آ، ای و دی است. روغن زیتون بکر در درجه بعدی کیفیت قرار دارد و روغن زیتون معمولی از نظر کیفیت در سطحی پایین‌تر از دو نوع قبلی قرار می‌گیرد. در درجه آخر کیفی، روغن زیتون بی‌بو قرار دارد.

فرآیند بی‌بو کردن باعث از دست رفتن خواص و رنگ روغن می‌شود و از ارزش و مقاومت آن می‌کاهد، در نتیجه‌ی مصرف آن از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری نخواهد کرد.

تقلب در روغن زیتون بسیار زیاد است. بدترین نوع آن که در ایران وجود دارد مخلوط کردن روغن زیتون با روغن‌های نباتی یا پالم است. برای همین افرادی که به امید بهره‌مندی از ویژگی ممتاز روغن زیتون اقدام به تهیه‌ی آن می‌کنند باید در هنگام خرید بیشتر دقت کنند.

روغن زیتون بی‌بو در واقع حاصل انجام فرآیند شیمیایی بر روی تفاله‌های زیتون است و خواص روغن زیتون فرابکر را ندارد.

برای اطلاع‌ یافتن از مطالب بعدی، عضو کانال تلگرامی پندار شوید. برای عضویت در تلگرام پندار، لازم است تلگرام خود را روی گوشی به روز کرده باشید . سپس به این آدرس رفته و عضو کانال تلگرام شوید. 

The post چگونه روغن زیتون طبیعی را بشناسیم! appeared first on پندار.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.