چگونه سحرخیز باشیم؟

۲۸ آبان ،

بین خواب خوب و سلامتی انسان رابطه مستقیم وجود دارد و خوش خواب‌ها آدم‌های سالم‌تری می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛  تحقیقات نشان داد کمبود خواب، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. اشخاصی که کمتر از ۷ تا ۸ ساعت در شب می‌خوابند در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی وعروقی و در نهایت مرگ قرار می‌گیرند.

مادربزرگ ها و پدربزرگ ها همیشه پیشنهاد میکنند که شب‌ ها زود بخوابید و صبح اول وقت هم از خواب بیدار شوید؛ البته این موضوع مربوط به کشور یا فرهنگ خاصی نیست و تقریباً همه مردم دنیا فواید سحرخیزی را تائید میکنند.

 اگر دوست دارید صبح زود از خواب بیدار شده و مشغول کارهایتان شوید، بهتر است این نکات را هم بدانید:

یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی، ملاحظه طلوع خورشید است؛ بنابراین اگر صبح زودتر از رختخواب خارج بیایید، می‌توانید به آغاز روز تازه خوش‌آمد گفته و از دیدن یک صبح بسیارزیبا شادمان شوید.

اگر هر روز صبح حتی چند دقیقه هم زودتر بیدار شوید، فرصت بیشتری برای تهیه صبحانه مورد علاقه‌تان خواهید داشت و می‌توانید در وقت مناسب آن را میل کنید.

 خیلی‌ها این قدر دیر از رختخواب خارج می‌آیند که حتی فرصت ندارند یک لیوان شیر بنوشند و به محل کارشان بروند؛ شاید این گروه از اشخاص نمی‌دانند متخصصان در مورد صبحانه چه نظری دارند، آن‌ها می‌گویند صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که به هیچ وجه نباید حذف شود.

در ساعات اول صبح، سکوت و آرامشی وصف نشدنی، در کوچه و خیابان حاکم است؛ ماشین‌ها هنوز آغاز به حرکت در خیابان و بوق زدن نکرده‌اند، بچه‌ها خواب می باشند و صدای گریه و جیغشان شنیده نمی‌شود، تلویزیون‌ها خاموش است، بچه همسایه موسیقی تمرین نمی‌کند و در کل همه جا آرام است و دلنشین.

راه سحرخیزی:

– حتماً باید اجازه دهید شب‌ها زودتر از پیش بخوابید تا صبح هم بتوانید زودتر بلند شوید.

– نباید ساعتی را که قرار است صبح زنگ بزند و شما را بیدار کند، کنار تخت بگذارید، بلکه بهتر است آن را در مکانی قرار دهید که برای خاموش کردنش مجبور به بلند شدن و خارج رفتن از رختخواب باشید و به محض این که زنگ ساعت را قطع کردید نیز از اتاق خارج شوید.


نکته: در واقع، به این نکته حتماً توجه کنید که برای تغییر برنامه خود و زود بیدار شدن کاملاً به آهستگی گام بردارید و بگذارید این تغییرات به طور طبیعی بر شما تاثیر بگذارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.