چگونه شما شغل آینده فرزندتان را تعیین کنید!

 

ممتازنیوز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

این سوال را حتی آنهایی که هنوز بچه ندارند از خودشان می پرسند!

مهم تر از پاسخ به این سوال, پیدا کردن جوابی برای سوال بعدی است: «چگونه می توانم به فرزندم کمک کنم که بهترین شغل را انتخاب کند؟».

ممتازنیوز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

اول؛ بدانید که «بهترین شغل» از نظر شما, ممکن است واقعا «بهترین» برای فرزندتان نباشد. وقتی زندگینامه بعضی از نوابغ علمی یا هنری را می خوانیم, می بینیم اگر قرار بود به حرف پدر و مادرشان گوش کنند, جهان از وجودشان محروم می ماند!
دوم؛ بر اساس هشت تحقیق معتبری که در فاصله بیست سال در تهران و چند شهر بزرگ کشور انجام شده, والدین مهم ترین نقش را در انتخاب شغل آینده فرزندان دارند. بچه ها در انتخاب شغل, اول به خواسته ها و آموزه های پدر و سپس به خواسته های مادر گرایش دارند. پس هنوز هم خانواده مهمترین جای تصمیم گیری برای شغل آینده فرزندان است.
سوم؛ اگر می خواهید فرزندتان شغلی را انتخاب کند که شما مناسب حال او می دانید, این اتفاق باید از همان کودکی بیفتد؛ نه با حرف و تلقین بلکه با سوق دادن او به مهارت هایی که برای آن شغل لازم است؛ مثلا برای اینکه یک هنرمند تربیت کنید, باید ذوق و استعداد و خلاقیت او را از همان خردسالی به رسمیت بشناسید و پروبال بدهید. اگر می خواهید او مهندس یا تکنیسین موفقی شود, باید به او بیاموزید با پشتکار و صبر و طاقت به خواسته هایش می رسد. اگر می خواهید او مدارج بالای علمی را بدست آورد و استاد برجسته دانشگاه شود, باید نظم و قانونمندی را از همان ابتدا به دقت و جدیت به او بیاموزید و البته بازهم بیاد داشته باشید: پیش از همه اینها, باید آمادگی این را داشته باشید که در نهایت, ممکن است انتخاب او, چیزی جز آرزوی شما باشد. 

گردآوری شده توسط ممتازنیوز . کام

ممتازنیوز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.