چگونه عادت پرخوری را ترک کنیم؟

۰۶م آذر ،

 

بسیاری اشخاص عادت به پرخوری دارند، حتی زمانی که گرسنه نیستند حریصانه در تلاش برای یافتن خوراکی می باشند. زمانی که بدون توجه به نیازهای بدنتان رفتار کنید آسیب های جدی به خود می زنید.

Overeating

 

هنگامی که به گرسنگی و احساس سیری بعد از آن توجه نمی کنید ناخودآگاه به سوی پرخوری و عواقب ناخوشایند آن از جمله چاقی و اضافه وزن و در نتیجه دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و بسیاری مشکلات دیگر می روید.

 

معمولا اشخاصی که به پرخوری گرفتارند بیشتر به خوراکی های ناسالم روی می آورند و حجم انبوهی از انواع و اقسام سموم را به بدنشان می رسانند. اما هر کسی می تواند عادات نادرست خود را ترک کرده و به مسیری که انتهای آن به زندگی سالم و لذت بخش تر ختم می گردد قدم بگذارد.

 

کافی است به علایم بدنتان بیشتر توجه کرده و هنگام گرسنگی از موادغذایی سالم و طبیعی تغذیه کنید. زمانی که گرسنه نیستید چیزی نخورید و خودتان را با کارهای دیگر سرگرم کنید.

 

قبل از سیری کامل، دست از خوردن بکشید. همین که احساس سیری کردید سر میز نمانید تا با دیدن خوراکی تحریک به خوردن نشوید.

 

برای خوردن بهانه نیاورید که مضطرب، عصبی، غمیگن، افسرده یا خوشحال هستم. این مشکلات و احساسات راه حل های دیگری دارند و هرگز خوردن، راه حل نیست.

 

اگر به خوردن خوراکی های ناسالم مانند چیپس، پفک و … عادت دارید از امروز ورود هر خوراکی ناسالم به منزلتان را ممنوع کنید.

 

یخچالتان را از میوه ها، سبزیجات و خشکبار پُر کنید و هنگامی که تمایل به خوردن چیزی غیر از غذا دارید از این مواد استفاده کنید.

 

منبع: مجله موفّقیّت

سلامت و زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.