چگونه عضلات صورت را ورزش دهیم

۱۸اردیبهشت،

7085.jpg

معمولا ماهیچه‌های صورت کمتر ورزش داده می‌شوند. تمرین دادن این عضلات سبب می‌شود، علائم پیری دیرتر در چهره ملاحظه شود و پوست سالم‌تر بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الگوهای ورزشی برای تمرین دادن ماهیچه‌های صورت و گردن وجود دارد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره شده است.

رژیم ورزشی بهترین راه برای قوی کردن عضلات، سایز کم کردن و جلوگیری از ضعیف شدن پوست است. رژیم مناسب، خوردن آب بسیار و ورزش مداوم سبب جوان‌تر شدن می‌شود. انجام ورزش‌های صورت یا یوگای صورت راهی طبیعی برای سفت کردن پوست صورت و کم کردن چروک‌ها است. تقریبا ۵۰ ماهیچه در صورت وجود دارد و تمرین دادن آنها فوایدی برای ماهیچه‌های چشم، رها شدن ماهیچه‌های گردن و از بین رفتن گرفتگی عضلات صورت دارد.

اگر این ورزش‌ها صورت را به طور مداوم و هر روز انجام دهید، پوست و ماهیچه‌ها آغاز به قوی شدن در چند هفته‌ می‌کند.

۱- مکانی را پیدا کنید که در آنجا راحت و تنها باشید. مانند تمام ورزش‌های دیگر ورزش صورت نیز ممکن است در ابتدا دردناک باشد. بر روی صندلی صاف بنشینید و مراقب باشید که وضعیت درست نشستن را رعایت کنید.

۲ – قبل از آغاز ورزش‌های صورت ، گردن را بکشید. تمام این حرکات باید آرام انجام شوند و نفس عمیق کشیده شود. چند مرتبه سر خود را پایین بیاورید و دوباره بالا ببرید. به آرامی چانه خود را از کنار یک شانه به صورت مورب به طرف شانه دیگر ببرید. به هر شانه که رسیدید پنج ثانیه به آن نگاه کنید. سر خود را به سمت راست خم کنید، انگار که می‌خواهید سر خود را بر روی شانه راست خود قرار دهید. ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و این کار را با سمت چپ نیز انجام دهید. سر خود را به حالت عادی برگردانید تا ورزش‌های صورت را آغاز کنید.

۳- هنگامی که سر شما به سمت جلوست، به سمت راست نگاه کنید. پنج ثانیه در این حالت بمانید سپس چشم خود را به سمت چپ بچرخانید و پنج ثانیه در این حالت بمانید. چشم را پنج ثانیه به سمت بالا و پنج ثانیه به سمت پایین نگه دارید. پنج ثانیه به طور مورب به هر سمت نگاه کنید. این کار را در هر طرف دو تا ۱۰ بار انجام دهید. این کار از افتادگی پلک جلوگیری می‌کند و اگر با کامپیوتر کار می‌کنید و بسیار تلویزیون نگاه می کنید، این ورزش سبب استراحت چشم می‌شود. همچنین می‌توانید این ورزش را با پلک‌های بسته نیز انجام دهید.

۴- زبان خو د را تا آنجا که می‌توانید خارج بکشید. ۶۰ ثانیه به هیمن حالت بمانید.

۵- ابروهای خود را بالا ببرید و پنج ثانیه نگه دارید. چشمان خود را تا آنجا که می‌توانید گشاد کنید و بگذارید لب‌هایتان فشرده شود این کار را پنج بار انجام دهید.

۶- چشمان خود را باز کنید تا حالت تعجب بگیرید. سعی کنید ابروهایتان بالا نرود. این کار را پنج بار تکرار کنید.

۷ – به سقف نگاه کنید. لب‌های خود را فشرده کنید و پنج ثانیه در این حالت بمانید. این کار را پنج بار تکرار کنید. پنج بار در حالی که زبان خود را خارج می آورید به سقف نگاه کنید، این کار سبب می‌شود گردن کشیده شود و ماهیچه‌هایش سفت شوند.

۸- تنفس عمیق انجام دهید. هر بار که بازدم انجام می‌دهید ، لب‌های خود را فشرده کنید و به سمت خارج فوت کنید. این کار را برای ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه انجام دهید.

۹- سه انگشتان را بالای استخوان گونه راست قرار دهید و آرام فشار دهید. لبخند بزنید تا هر چه بیشتر استخوان‌های گونه بالا بیاید . این کار را بر روی هر گونه سه بار انجام دهید و برای پنج ثانیه حالت را حفظ کنید.

** پیشنهاد‌ها:

– قبل از آغاز ورزش صورت، دست‌های خود را بشویید، لمس کردن صورت ممکن است چربی و کثیفی به دست وارد کند.

– شما برای انجام ورزش‌های صورت به صندلی، فضای آرام دست‌های تمیز احتیاج دارید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.