چگونه مبتلایان کروناویروس خفیف را در خانه درمان کنیم؟

عضو کمیته کشوری آنفلوانزا و فوق تخصص بیماری های عفونی چگونگی مراقبت خانگی از بیماران مبتلا به کووید_۱۹ خفیف را که نیاز به بستری در بیمارستان و درمان دارویی ندارند، تشریح کرد.

دکتر مسعود مردانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: ابتدا باید توجه کرد که ۸۰ درصد موارد بروز کرونا بدون علامت بوده و بهبود می یابد. در عین حال از درصد باقی مانده حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد مبتلایان هم علائم خفیف ابتلا به کرونا را دارند و حدود ۲.۵ درصد نیز علائم شدید داشته و نیازمند بستری در بیمارستان هستند.

وی افزود: موارد خفیف بیماری کرونا به درمان دارویی احتیاج ندارد و استراحت در منزل و مراقبت های خانگی منجر به بهبود آن می شود. بنابراین در موارد خفیف بیماری کرونا استراحت در بستر، خوردن مایعات فراوان، مصرف مرکبات، سبزی تازه و میوه تازه در بهبود بیماری بسیار موثر است.

مردانی تاکید کرد: در عین حال توصیه می‌شود که مبتلایان به نوع خفیف کرونا، نوعی خودقرنطینگی اختیار کنند. به این صورت که در یک اتاق بروند و در را ببندند و سعی کنند که با سایر افراد خانواده تماس نداشته و دست ندهند. همچنین هم بیمار و هم اعضای خانواده، دست هایشان را به طور مرتب با اب و صابون بشویند.

وی همچنین گفت: طول دوره نوع خفیف بیماری کرونا با مراقبت های خانگی بین پنج تا هفت روز بهبود می یابد. علائم این بیماری شامل تب، سرفه، سردرد و تنگی نفس است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.