چگونه مبلمان چوبی آسیب دیده با آب را تعمیر کنیم؟

هیچ گاه وسایل چوبی که خیس شده اند را برای خشک شده در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران اگر وسیله ای چوبی در خانه شما در اثر خیس شدن و آب دیدن به مدت طولانی به هر طریقی آسیب دیده است، ناامید نشوید و آن وسیله را دور نیندازید. وسایل چوبی آسیب دیده منزل خود را به راحتی مرمت و بازسازی کنید.

وسایل مورد نیاز
روغن لیمو یا پرتغال
پارچه تمیز و نرم
حوله دستی ضخیم
سس مایونز
خمیر دندان سفید
فرچه نرم
چسب چوب
بست موکت

آثار برجا مانده توسط آب را از روی سطح چوب حذف کنید:

روغن لیمو یا پرتغال را با کمک یک پارچه نرم روی قسمت های آسیب دیده چوب بمالید و بگذارید یک شبانه روز بماند. سپس با یک دستمال نرم آنرا را از سطح پاک کنید و اگر لازم بود بار دیگر این کار را تکرار کنید.

حوله ضخیم را روی قسمت مورد نظر قرار دهید و اتوی داغ را روی حوله قرار داده و به آرامی حرکت دهید. این کار را برای چند دقیقه انجام دهید سپس حوله را بردارید و ببینید آیا آثار بر جامانده توسط آب از بین رفته یا خیر. این کار را آنقدر ادامه دهید تا آثار مشهود آسیب دیدگی از بین برود.

راه دیگر برای این کار این است که از سس مایونز برای از بین بردن آثار برجا مانده روی چوب استفاده نماید. به این منظور یک قاشق پر سس را روی ستمالی قرار داده و آن را با حرکتی دورانی روی قسمت مورد نظر بمالید. این کار را برای چند ثانیه ادامه دهید و سپس چربی آن را با یک دستمال تمیز دیگر پاک کنید.

هم چنین می توانید از خمیر دندان سفید (از انواع ژله ای نباشد) نیز به طریق ای که برای سس مایونز گفته شد نیز استفاده نمایید.

پس از این مراحل نوبت به اقدامات زیر می رسد:
بعد از اینکه وسیله چوبی خشک شد، هر چه را که می توانید از بدنه اصلی جدا کنید یعنی تمام کشو ها, دستگیره ها و دیگر لوازم جانبی.

وسایل چوبی را در فضای بیرونی در هوای گرم و آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود. مدت زمان لازم برای اینکار بستگی به میزان خیسی چوب و مقدار نفوذ آب به چوب دارد.

با کمک فرچه نرم روی سطح چوب بکشید و هرگونه ناصافی و موارد زائد را از سطح چوب حذف کنید. سپس با کمک یک دستمال نرم طرح را تمیز کنید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.