چگونه نیمکت استقلال به قلعه نویی رسید؟

به گزارش خبرآنلاین ؛ امیر قلعه نویی که از حالا باری دیگر سرمربی استقلال است ، برای در دست گرفتن سکان هدایت این تیم ، برنامه ای ارائه نکرد و به جلسه ای که یکشنبه در وزارت ورزش برگزار شد هم نرفت. در نشستی که همه اعضای هیات مدیره غیر از علی فتح الله زاده حضور داشتند . در آن نشست قرار بود کاندیداهای مربیگری برنامه های شان را برای هدایت تیم اعلام کنند اما تنها گزینه ای که به نشست رفت ، مظلومی بود. مظلومی که تقریبا همه اعضای هیات مدیره ، حتی علی فتح الله زاده بر سر نبودنش برای سال بعد توافق نظر داشتند. بعد از این نشست بود که زرینچه یکی از اعضای هیات مدیره در جمع خبرنگاران گفت:« قرار بوده قلعه نویی هم برنامه ارائه کند اما این کار را انجام نداده . منتظریم تا روز سه شنبه او برنامه اش را اعلام کند. البته غیر از مظلومی ، خاویر کلمنته هم برنامه هایش را برای ما ایمیل کرده است.»

بعد از این نشست بود که همه فکر می کردند انتخاب سرمربی استقلال به روز سه شنبه می افتد اما همان یکشنبه شب و ساعتی بعد از نشست اعضای هیات مدیره ، ۴ عضو حاضر در جلسه به منزل امیر قلعه نویی رفتند و به او پیشنهاد دادند تا هدایت استقلال را بر عهده بگیرد. رسولی نژاد ، امیدوار رضایی ، نجف نژاد و ساور  ۴ عضو سیاسی هیات مدیره استقلال بودند که در حرکتی بی سابقه به دیدن قلعه نویی رفتند تا او را قانع کنند نفر اول کادرفنی استقلال شود و اینگونه به جای اینکه قلعه نویی به هیات مدیره برنامه بدهد ، این اعضای هیات مدیره بودند که از سرمربی فصل قبل تراکتورسازی خواستند تا هدایت استقلال را بر عهده بگیرد. اتفاقی که شاید برای اولین بار در فوتبال ایران می افتاد . اینکه مدیران ارشد یک تیم با حضور در خانه سرمربی از او بخواهند مربی تیم شان شوند. اگرچه ۶ ماه قبل هم بعد از دور اول مذاکرات میان دنیزلی و پرسپولیس ، مدیر این تیم به استانبول رفت تا سرمربی تیمش را متقاعد کند برای هدایت این تیم به تهران بیاید. کاری که خشم محمد مایلی کهن را به همراه داشت که چرا مدیر یک تیم پرطرفدار باید به خانه یک مربی برود تا او هدایت تیمش را قبول کند. این بار اما اعضای هیات مدیره بودند که چنین درخواستی را از سرمربی جدید تیم شان داشتند.

اگرچه علی فتح الله زاده در جلسه مذاکره با قلعه نویی حضور داشت اما نکته جالب در انتخاب سرمربی استقلال ، خبر سایت وزارت ورزش است که در بخشی از آن آمده:« قلعه نویی به دعوت شخص رسولی نژاد وارد جلسه هیات مدیره شد و هدایت استقلال را پذیرفت.» همچنین از قول رئیس هیات مدیره هم آمده است:«هدف هیات مدیره استقلال تشکیل یک تیم مقتدر برای حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیاست و من وعده تشکیل یک تیم خوب را به هواداران مان داده بودم. بدون شک انتخاب امیرقلعه نویی که موفق ترین مربی حال حاضر فوتبال در ایران است به عنوان سرمربی استقلال نوید بخش آینده خوبی است و آقای قلعه نویی با اختیار تام نسبت به انتخاب بازیکنان و تشکیل یک تیم خوب و قوی در حد نام و اعتبار استقلال اقدام خواهند کرد.»

و در مقابل هم قلعه نویی به ایسنا گفته است:«من برای موفقیت استقلال روی حمایت رسولی نژاد رییس هیات مدیره و سایر اعضا، تلاش بازیکنان و همراهی هواداران حساب باز کرده‌ام و از همین امروز وظیفه خود می‌دانم به صورت شبانه‌روزی تلاش کنم و حتی برای استفاده از ثانیه به ثانیه زمان باقی مانده برنامه و هدف داشته باشم. »

و در این بین هیچ نامی از مدیرعامل استقلال دیده نمی شود.

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.