چگونه پیوست های تا ۵ گیگابایتی در جیمیل ارسال کنید

۱۲م آذر ،

پس از عرضه گوگل درایو در ماه آوریل، ذخیره فایل ها و مستندات بر روی فضای ابری گوگل و همچنین به اشتراک گذاری این فایل ها ساده و آسان تر شده است و در آن زمیان تصور بر این می رفت که به زودی شاهد تغییراتی در جیمیل برای استفاده از امکانات گوگل درایو باشیم. ولی تا این اواخر این اتفاق رخ نداده بود. با تغییر ظاهر کاربری جیمیل و تغییراتی که در آن شاهد بودیم، این امکان نیز به آن اضافه شده است و شما می توانید فایل های خود را به جای attach  کردن به طور مستقیم از Google Driveفایل مورد نظرتان را در جیمیل وارد کنید. این تغییرات به چه معناست؟

همانطور که حتما با آن برخورد کرده اید، بخش پیوست جیمیل از لحاظ حجم فایلی که پیوست می کنید محدودیت حجمی دارد.با تغییراتی که در جیمیل رخ داده است، می توانید این محدودیت ۲۵ مگابایتی بخش پیوست خود جیمیل را در گوگل درایو تا ۱۰ گیگابایت جایگزین کنید. اما به چه شکل می توانید از این گزینه استفاده کرد؟

در بخش ضمائم گوگل هنگام پیوست کردن یک فایل، آیکون گوگل درایو ظاهر شده است که را انتخاب کنید (این گزینه هنوز ممکن است برای بعضی حساب ها فعال نشده باشد ولی به زودی برای تمامی حساب های جیمیل فعال خواهد شد). پس از انتخاب این گزینه و انتخاب فایل مورد نظر، لینک دانلود فایل مورد نظرتان به جیمیل اضافه می گردد. در واقع بدون آپلود کردن مجدد و محدودیت حجمی می توانید فایل مورد نظرتان را برای فرد مورد نظر ارسال کنید.

البته هنوز استفاده از این گزینه به سادگی و سرعت امکان پذیر نیست، چون باید Permissionلازم برای استفاده از گوگل درایو به جیمیل داده شود و همچنین دانلود کردن فایل های پیوست هم تنها با یک کلیک صورت نمی گیرد. ولی به نقل از تیم جیمیل، بخش فنی در حال کار بر روی این گزینه و استفاده ساده تر از آن می باشند.  نکته دیگری که در اینجا مطرح می گردد، تفاوت فضای جیمیل و گوگل درایو است. جیمیل فضایی در حدود ۱۰ گیگ به شما پیشنهاد می کند در صورتی که گوگل درایو تنها ۵ گیگ فضای رایگان در اختیارتان می گذارد.

همانطور که در متن گفته شد هنوز بعضی از حساب های کاربری جیمیل به این گزینه دسترسی ندارد که این امکان به زودی و طی همین چند روز برای تمامی حساب ها فعال می گردد. البته توجه داشته باشید که ظاهر کاربری تازه جیمیل که چندی پیش برای کاربران فعال شد فقط به این گزینه دسترسی دارد و ظاهر قبلی امکان استفاده از این امکان را ندارد.

منبع: Gmail Blog

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.