چگونه کودکی چاق تحویل جامعه ندهیم!

۱۹م اسفند ،

برای پیشگیری از چاقی کودکان، علاوه بر توجه به میزان کالری دریافتی، توجه به رفتار غذایی و نیز فعالیت بدنی طی روز ضروری است.

پروانه کاظمی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: سالانه کودک خود را برای بررسی وزن نزد مشاور تغذیه ببرید تا ایشان، قد و وزن و bmi کودک شما را محاسبه کند.

وی افزود: میزان افزایش bmi یا صدک کودک در یکسال خصوصا اگر کودک بالای ۴ سال داشته باشد می‌تواند نشانه ای از ریسک ابتلا به چاقی برای او باشد.

وی تصریح کرد: از غذا برای تنبیه یا تشویق استفاده نکنید، ممکن است به صورت ناخواسته برای کنار آمدن با  کودک به غذاهای خاصی مثل شکلات به  عنوان تشویق یا تنبیه پناه ببرید به  عنوان یک قانون کلی، غذا وسیله ای برای اصلاح کودکان به کار گرفته نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد فواید ورزش برای بدن آن ها به غیر از کمک به کاهش وزن صحبت کنید به طور مثال بگویید ورزش سبب قوی شدن قلب، شش ها و عضلات شما می گردد.

وی ادامه داد: بسیاری از کودکان دچار اضافه وزن، با قد کشیدن و سبک زندگی سالم به وزن طبیعی خود می رسند، پس صبور باشید.

نکته: به خاطر داشته باشید که وقتی بیش از حد مراقب عادات غذایی کودک و وزن او میباشید ممکن است نتیجه معکوسی داشته باشد و سبب شود تا  کودک بیشتر از قبل غذا بخورد یا این که بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات غذایی باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.