چگونه کودک گریان خود را بخوابانیم؟

کمی گریه کردن برای کودک نه تنها ضرر ندارد، بلکه ضروریست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، قطع نکردن گریه کودک در هنگام آموزش تنها خوابیدن، سبب ایجاد اختلالات روانی طولانی مدت و خراب شدن رابطه والدین و فرزند نمی شود. برخلاف تصور والدین اندکی گریه در روند رشد کودکان مؤثر است.

 در این آزمایش روش قدیمی والدین در تنها گذاشتن کودک در اتاق، خاموش کردن چراغ و بستن در دون توجه به گریه مداوم کودک مورد استفاده قرار نگرفت بلکه محققان این روش را رد کرده و از روش های ملایم تری بهره گرفتند.
 در این روش والدین در فاصله های زمانی، موقعیت ها و محدودیت های معین وارد اتاق کودکی که در حال گریه بود می شدند.این روش “روش فربرز” نام دارد که طی چند روز، خوابیدن به تنهایی را به کودک آموزش می دهد؛ اما برخی کودکان به چند ماه زمان نیز احتیاج دارند.

در این روش والدین روی یک صندلی نزدیک کودک نشسته و رفته رفته فاصله صندلی را افزایش می دهند تا از اتاق خارج شوند و کودک به تنهایی به خواب می رود؛ اما گاهی با گریه زیاد کودک همراه است.
 
حدود ۹ درصد از کودکان که به هر روشی تنها خوابیدن را آموخته اند، در ۶ سالگی دچار مشکلات خواب می شوند؛ اما این روش این مشکلات را کاهش داده است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.