چگونه یک تختخواب بخریم

اندازه، شکل و مقیاس کلی تخت‌خواب مناسب خود را قبل از ترک خانه برای خرید بدانید و در موردش ایده داشته باشید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران امروز دیگر تخت از وسیله‌های ضروری در خانه‌‌ها شده است. حتی یک آدم تنها نیز به نخستین چیزی که در اتاق خواب می‌اندیشد، تخت خوب برای خواب راحت است. تخت‌ها شکل‌ها و سبک‌های گوناگون دارند. هزاران نوع تخت در بازار است که یافتن و انتخاب گزینه مناسب را تا اندازه‌ای دشوار می‌کند. برای این کار یک طرح کلی از اتاق خواب بکشید و از پیش تعیین کنید که به جز تخت می‌خواهید چه چیزهایی در اتاق باشد.

درازا و پهنای اتاق را به دقت اندازه بگیرید. جای پنجره‌ها، در ورودی و نیز کمدهای دیواری نیز بسیار مهم هستند. گاهی اتاق‌ خواب ها چنان کوچک هستند که می‌باید به فکر کاناپه‌های تخت‌شو یا تخت‌های کارسازی شده در دیوارها باشید.
چندین بار از فروشگاه‌های مختلف دیدن کرده و سبک مورد نظر خود را تعیین کنید. مراقب باشید گزینه‌ای را انتخاب نکنید که بیش از حد غیرمرسوم و تابع مد روز باشد زیرا این نوع تخت‌ها معمولا خیلی زود از مد می‌افتند و دیگر برایتان جذابیت نخواهند داشت.
به یاد داشته باشید که خرید تخت آماده ارزان‌تر از تخت سفارشی است.
انتخاب پارچه نیز مهم است. پارچه‌های متعدد و لوکسی از جنس‌های گوناگون در بازار موجود است. از آنجا که از تخت‌خواب خود به صورت روزانه و مداوم استفاده می‌کنید، باید پارچه‌ای را انتخاب کنید که در هم لطیف و زیبا، و هم بادوام باشد. رنگ و طرح پارچه را هماهنگ با رنگ و طرح دیوارها و دیگر وسیله‌های داخل اتاق خواب‌تان برگزینید. فراموش نکنید که یک تخت ارزان ولی محکم را می‌توان به آسانی با روتختی‌ها و کوسن‌های زیبا، شیک و گران‌بها نشان داد.
میزهای عسلی و کنار تخت را نیز فراموش نکنید. مجموعه‌ای از تخت‌خواب، پارچه و لوازم جانبی مناسب و مرغوب می‌تواند ترکیبی ایده‌آل را به وجود آورد که شما از آن لذت ببرید.

خرید روتختی

رو تختی به عنوان حسن ختام دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود.

شما هرچقدر که وقت صرف کنید و اتاق خواب خود را زیبا کنید تا زمانیکه برای تختخواب خود یک روتختی مناسب در نظر نگرفته باشید، تلاش شما کامل نخواهد بود. شما باید زمانی رو تختی انتخاب کنید که چیدمان اتاق خواب به طور کامل به اتمام رسیده باشد. به این ترتیب که مبلمان اتاق خواب را خریداری کرده باشید، دیوارهای اتاق رنگ شده باشند، فرش ها پهن شده باشند، و همه چیز در سر جای خودش قرار گرفته باشدعب/.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.