چگونه iOS ۶ را روی دستگاه فعلی خود نصب کنیم؟

آیا به شدت مشتاقید تا ۲۰۰ ویژگی جدید iOS6 را امتحان کنید؟ در این پست به شما آموزش می دهیم که چگونه جدید ترین سیستم عامل اپل را روی آی پاد لمسی، آی پد و آی فون خود نصب کنید.

روی چه دستگاه هایی می توان iOS6 نصب کرد؟

علاوه بر آی فون ۵ که با iOS6 عرضه می شود، سایر دستگاه های اپل که می توان این سیستم عامل را روی آنها نصب کرد عبارتند از:

آی فون GS 3

آی فون ۴

آی فون S 4

آی پاد لمسی ( نسل ۴)

آی پاد لمسی (نسل ۵)

آی پد ۲

آی پد جدید( نسل ۳)

ویژگی های محدود

قبل از اینکه زیادی هیجان زده شوید باید بدانید که برخی از ویژگی ها فقط روی بعضی از این دستگاه ها کار می کنند. به عنوان مثال از سیری فقط می توان روی آی فون S4، آی فون ۵، آی پد ۳ و آی پاد تاچ ۵ استفاده کرد. جهت یابی مسیر به مسیر، فقط روی آی فون S4، آی فون ۵ و آی پد ۲ کاربرد دارد و برای استفاده از پاناروما نیز حتما باید آی فون S4، آی فون ۵ و یا آی پاد تاچ ۵ داشته باشید.

چگونه دستگاه خود را به iOS6 ارتقا دهیم؟

شما به دو طریق می توانیدiOS 6 را تهیه کنید یا از طریق ارتباطات بی سیم ( که ممکن است کمی طول بکشد) یا از طریق iTunes. اما قبل از این کار باید از اطلاعات روی دستگاه خود بک آپ بگیرید.( نسخه پشتیبان تهیه کنید).

اگر می خواهید دستگاه خود را به   iOS 6 OTA  ارتقا دهید ابتدا باید به بخش تنظیمات (Settings)  رفته ، سپس گزینه عمومی (General)، را انتخاب کنید از آنجا به قسمت به روز رسانی نرم افزار(Software Update) رفته و iOS 6 را انتخاب کنید. حالا روی صفحه راه اندازی(setup)  ضربه بزنید و صبر کنید تا دستگاه  ری استارت شود ( شاید در اینجا لازم باشد دستگاه خود را به برق وصل کنید به خصوص اگر باتری خیلی ضعیف شده باشد). سپس روی صفحه کوچکتر راه اندازی کلیک کرده و کار را تمام کنید.

البته اگر از iTunes استفاده کنید سریعتر به نتیجه خواهید رسید. کافی است وارد iTunes شوید به دنبال آخرین نسخه سیستم عامل اپل بگردید. دستگاه خود را به شبکه متصل کنید، در ستون سمت راست روی Check for Update کلیک کنید. حالا گزینه دانلود و به روز رسانی (Download and Update) را انتخاب کرده ، مراحل راه اندازی setup را ادامه داده و منتظر بمانید. دستگاه خود را در حالت اتصال به اینترنت رها کرده و آن را ری استارت کنید تا دوباره به صفحه setup باز گردد مطمئن شوید که دستگاه تان در حین به روز رسانی کاملا روشن باشد.

مشکلات به روز رسانی iOS 6

هر تغیر بزرگی مثل این به ناچار مشکلات چندانی هم با خود دارد. اگر حین به روز رسانی این سیستم عامل جدید به مشکلی برخوردید حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر مشکلی نداشتید هم لطفا اعلام کنید. ما حتما گزارشی از مشکلات احتمالی و راه حل های آنها را روی سایت خواهیم گذاشت.

نمی توانید به فروشگاه iTunes وصل شوید!

اگر هنگام کلیک روی لینک  اپلیکیشن فروشگاه  در پسبوک خود با پیغام بالا روبرو شدید نگران نباشید. فقط کافی است به تنظیمات رفته روی گزینه General کلیک کرده و به بخش Date and Time بروید و سپس تنظیمات خودکار را خاموش کنید.

سپس تاریخ را روی یک سال قبل از ۲۰۲۴ تنظیم کنید. حالا یکبار دیگر برای به روز رسانی اپلیکیشن تلاش کنید.اگر دوباره با پیغام خطا روبرو شدید به همان بخش Date and Time برگشته و تنظیمات خودکار را دوباره روشن کنید.

مسائل Wi-Fi

بعضی از کاربران پس از ارتقا دادن دستگاه خود به iOS6  هنگام اتصال به شبکه های Wi-Fi به مشکل برمی خورند. این مشکل به خاطر وجود صفحه ای روی سایت خود اپل ( که در حال حاضر درست شده است) بروز می کرد. اگر باز هم به این مشکل برخوردید احتمالا یکبار خاموش و روشن کردن Wi-Fi مشکل را حل خواهد کرد. اگر باز هم درست نشد،   یکبار دیگر Wi-Fi را خاموش کنید و اینبار قبل از روشن کردن دوباره آن ، گوشی را ری استارت کنید.

از دست دادن آهنگ ها

برخی از کاربران گزارش داده اند که پس از آپدیت کردن iOS6، تعدادی از موسیقی هایشان پاک شده است. ظاهرا هنوز لیست آهنگ ها، نام آلبوم و خود موزیک سرجایشان هستند اما نمی توان موسیقی مورد نظر را پخش کرد. به نظر می رسد که اپلیکیشن موزیک در پیدا کردن این آهنگ ها به مشکل بر می خورد. سیری هم نمی تواند این آهنگ ها را پیدا کند. اگر به بخش پشتیبانی سایت خود اپل هم سربزنید بحثی را پیرامون همین موضوع پیدا خواهید کرد اما متاسفانه هنوز هیچ راه حلی برای رفع این مشکل گزارش نشده . بنابراین بهتر است محتوای روی دستگاه خود را پاک کرده و سپس فایل های مورد علاقه تان را از روی نسخه پشتیبان باز گردانید!

منبع:Digitaltrends

۵۶۴۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.