چگونگی استفاده از رومینگ دائمی ایرانسل

شاید یکی از ملزومات سفر به کشورهای خارجی آگاهی از چگونگی استفاده از سیم‌کارت و خرید کارت‌های تلفن از خطوط تلفن ثابت و همراه باشد.

به گزارش ایسنا چند سالی است با گسترش ارتباطات اپراتورهای تلفن همراه کشور و ایجاد رومینگ در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، این موضوع به اندازه‌ی قابل توجهی کاهش یافته است. به گونه ای که شاید دیگر در سفرهای خارجی نیازی به تلفن عمومی و یا کارت تلفن نخواهیم داشت.

مشترکان ایرانسل می‌توانند از تلفن همراه خود در هر کشوری که با این شرکت دارای توافقنامه سرویس رومینگ بین‌المللی باشد، استفاده کنند و دیگر نیازی به ثبت نام یا دریافت سیم‌کارت جدید برای رومینگ ندارند. جهت استفاده از سرویس رومینگ باید صورتحساب‌های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده باشید.

همچنین مشترکان می‌توانند برای استفاده از سرویس رومینگ سیم کارت دائمی، با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرند و کلیه اطلاعات لازم را دریافت کنند.

مشترکان باید مبلغ ٢ میلیون ریال سپرده رومینگ را پرداخت کنند. این مبلغ قابل بازگشت است و مشترک باید این مبلغ را با درج کد شناسه پرداخت خود به شماره حساب ۹۶٫۴۴۴۴۴۰ بانک ملت به نام شرکت ایرانسل واریز کند و جهت دریافت کد شناسه پرداخت #۱*۱*۱۳۰* را از خط خود شماره گیری کنند.

مشترک باید مجدداً با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرد و از فعال شدن نهایی سرویس رومینگ اطمینان بگیرد. *پیش از خروج از ایران دقت کنید…

برای پیشگیری از ایجاد هرگونه مشکل احتمالی، لطفاً پیش از آغاز سفر مطمئن شوید که ام تی ان ایرانسل با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است و با خدمات مشترکین ایرانسل تماس بگیرید و سرویس رومینگ را برای سیم کارت خود فعال کنید. (برای تماس با خدمات مشترکین، با شماره ٧٠٠ از تلفن همراه ایرانسل و یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید.) هنگامی‌که از ایران خارج شده و به محدوده رومینگ بین‌المللی وارد می‌شوید سیم‌کارت شما باید به طور خودکار به وضعیت رومینگ تبدیل شود. *برقراری تماس به هنگام رومینگ

برای تماس با یک شماره در کشوری که در آن هستید یا تماس با یک شماره در خارج از کشوری که به آن مسافرت کرده‌اید، همانند برقراری یک تماس بین‌المللی عمل کنید. yes/ok + شماره مورد نظر + کد شهر (بدون صفر) + کد کشور + کد خروجی به طور مثال، هنگامیکه می خواهید از خارج ایران با شماره ١٢٣۴۵۶٧٨ در تهران تماس بگیرید، اینگونه شماره گیری کنید: ۹۸۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸ + و برای تماس با یک شماره تلفن همراه ام تی ان ایرانسل در آن کشور، مانند برقراری تماس بین المللی در ایران (همانطور که در بالا ذکر شده) عمل کنید. این بدین معنی است که شماره تلفن همراه را به عنوان شماره مورد نظر وارد کنید و فراموش نکنید که “صفر” را از ابتدای شماره تلفن حذف کنید. مثلاً برای تماس با ٠٩٣۵١۵۵٠۴٠٠، شماره ٠٠٩٨٩٣۵١۵۵٠۴٠٠ را وارد کنید.

هنگامیکه خارج از ایران هستید، درصورتیکه تمام تماس‌هایتان را به پیام گیر صوتی منتقل نکرده باشید، هر شخصی در ایران می تواند با شماره گیری تلفن همراهتان با شما تماس بگیرد.

هنگامی‌که در خارج از کشور هستید و از سرویس رومینگ استفاده می کنید، می توانید از خدمات ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) نیز استفاده کنید. در پایان سفرنیز ، هنگامی‌که به ایران باز می گردید سیم کارت شما باید بطور خودکار به وضعیت “پایان رومینگ” بازگردد و یا با پیگیری پیغام‌های گوشی، سیم کارت شما به حالت عادی بازمی گردد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.