چگونگی ثبت نام خانوارهای بی‌سرپرست و بدسرپرست در برنامه پزشک خانواده اعلام شد

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع چگونگی اقدام سرپرستان خانوارها برای ثبت نام در برنامه پزشک خانواده را تشریح کرد.

دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی اقدام خانواده‌ها برای ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده، گفت: سرپرست خانواده با مراجعه به پایگاه مجری پزشک خانواده یا سایت www.1590.ir می‌توانند برای خود و سایر اعضای خانواده در برنامه پزشک خانواده، ثبت‌نام کنند.

وی افزود: همچنین اجازه داده شده در برخی از موارد خاص، برخی از اعضای خانواده، پزشک دیگری را به عنوان پزشک خانواده انتخاب کنند. به عنوان مثال «طرح انطباق» یکی از مواردی است که یک عضو از خانواده می‌تواند پزشک دیگری را به عنوان پزشک خانواده برگزیند.

شریعتی در توضیح «طرح انطباق»، گفت: این امکان فراهم شده که زنان و مردان در یک خانواده، پزشکان خانواده هم‌جنس خود را انتخاب کنند.

رییس ستاد اجرایی پزشک خانواده درباره چگونگی ثبت‌نام خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست در برنامه پزشک خانواده نیز گفت: برای ورود افراد به برنامه پزشک خانواده دو حالت متصور می‌شود؛ یا فرد تحت پوشش بیمه قرار دارد یا از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیست. امسال با اعلام دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی، این اجازه داده شده که افراد فاقد پوشش بیمه‌ای که از توانایی مالی کافی برخوردار نیستند، به صورت ۱۰۰ درصد رایگان تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند. به این ترتیب افراد برای ورود به برنامه پزشک خانواده حتما تحت پوشش بیمه بوده و از دفترچه بیمه برخوردار خواهند بود.

وی در پایان گفت: به این ترتیب هر کسی که در دفترچه بیمه فرد به عنوان سرپرست تلقی شده، حق انتخاب پزشک خانواده را خواهد داشت.


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.