چگونگی راه اندازی حساب های جیمیل در ویندوز فون

من افتخار می کنم که از سال ۲۰۱۰ صاحب یک ویندوز فون بوده ام. بیشتر آن وقت ها، مرا قادر می ساخت تا از طریق حساب هات میل خود به ایمیل هایم (جایی که فهرست مخاطبینم و تقویم نیز همگام سازی شده بود) و همچنین برخی ایمیل ها با میزبانی شخصیم تحت نام دامنه خود دسترسی داشته باشم.

هرچند، با توجه به موضوع جدی هرزنامه (و برای کم کردن میزان ذخیره بارگذاری از رایانه ام) تصمیم به بردن حساب های ایمیل خود به گوگل میل نمودم. این تأثیری جالب بر توانایی و قابلیت من برای گردآوری پیام ها بر روی ویندوز فون داشته است.

در حالی که مشکلی برای راه اندازی حساب جیمیل وجود ندارد چنانچه نشانی ایمیل شما به gmail.com@ ختم شود، وضعیت برای کاربران ویندوز فون اندکی متفاوت است چنانچه تلاش کنند تا به خدمات ایمیلی دسترسی یابند که از گوگل میل استفاده می کند اما نام دامنه خود را دارد.

راه اندازی یک حساب جیمیل استاندارد در ویندوز فون

چنانچه شما یک یا چند حساب جیمیل در اختیار دارید، این کار می تواند بر روی یک ویندوز فون به نسبت آسان راه اندازی شود. از ویندوز فون ۷٫۵ به بعد، فهرست مخاطبین و تقویم ها نیز به طور کامل قابل همگام سازی است.

راه اندازی یک حساب جیمیل یعنی باز کردن تنظیمات> ایمیل + حساب ها و انتخاب نمودن + افزودن یک حساب. از اینجا، گوگل را انتخاب کرده، نشانی ایمیل و گذرواژه (پسورد) را وارد کنید و روی Sign in بزنید.

در طی روند چند دقیقه آتی (بسته به سرعت اینترنت)، تلفن شما آخرین پیام ها را دانلود کرده (به قسمت تنظیمات، بخش تنظیمات > همگام سازی رفته تا این مرحله را تغییر دهید) و فهرست مخاطبین مربوطه و موارد تقویم را همگام سازی می کند.

برخورد با مسائل مربوط به همگام سازی

حداقل، این چیزی است که امکان دارد اتفاق بیفتد.

متاسفانه هنگامی که به همگام سازی حساب جیمیل با ویندوز فون می رسید، چندین مشکل وجود دارد که ممکن است با آنها مواجه شوید.

اولین و شایع ترین، موضوع captcha است.

مشکلات پدیدار می شوند چرا که ویندوز فون گزینه ای برای ورود راه حل معمای captcha گوگل ندارد. در نتیجه، اعتبارنامه وارد شده ممکن است درست باشد اما هیچ ایمیلی همگام سازی نمی شود.

خوشبختانه راه حل ساده ای پیرامون این موضوع وجود دارد. ابتدا، مطمئن شوید که حساب جیمیل تان با اعتبارنامه صحیح بر روی ویندوز فون راه اندازی می شود.

سپس، به صفحه باز کردن قفل captcha  گوگل در زیر بروید:

DisplayUnlockCaptcha

 آنجا یکبار، روی ادامه کلیک کنید، و در گوشی تان بر روی دکمه همگام سازی بزنید. پس با باز نمودن قفل captcha به صورت دستی از طریق مرورگر، ویندوز فون تان می تواند با موفقیت با گوگل میل شما همگام شود!

چنانچه نخستین بار این کار جواب ندهد، حساب جیمیل را از روی گوشی تان حذف نمایید (به تنظیمات> ایمیل + حساب ها بروید، بر روی حساب مشکل آفرین بزنید و پاک کردن را انتخاب کنید) و دوباره آن را راه اندازی کنید.

مشکل بالقوه دیگری که ممکن است با آن روبرو شوید، مسئله اتصال تلفن شما است. به طور طبیعی این مسئله از همگام سازی جلوگیری خواهد کرد پس شما نیازمند اتصال به شبکه تلفن همراه یا وای-فای محلی برای تکمیل فرایند همگام سازی هستید.

همگام سازی یک حساب جیمیل میزبان

اگر شما حساب ایمیل تان را از دامنه خود به جیمیل برده باشید، ممکن است با مشکلات راه اندازی آن بر روی ویندوز فون مواجه شوید.

خوشبختانه، باز هم، راه حل ساده ای پیرامون این موضوع وجود دارد. اگر چنانچه با مسئله راه اندازی حساب تان به وسیله انتخاب و باز کردن تنظیمات> ایمیل + حساب ها>+ افزودن یک حساب و انتخاب حساب دیگر مواجه شده اید، مشکل شما رفتن از مسیر اشتباه است. در حقیقت، شما این مسئله را واقعا ایجاد می کنید!

شما تنها نیاز دارید که گوگل را انتخاب کرده و حسابی را چنانچه یک ایمیل استاندارد جیمیل باشد، با وارد نمودن نشانی ایمیل و گذرواژه خود به طور معمولی (به عنوان مثال myemail@mydomain.com) راه اندازی کنید.

توجه داشته باشید که دستورات مربوط به صفحه captcha در بالا ممکن است به منظور راه اندازی موفقیت آمیز این حساب نیز لازم باشد.

راه اندازی حساب های جیمیل در ویندوز فون : آسان!

انجام پیکربندی و همگام سازی حساب جیمیل تان در ویندوز فون یکی از آن دسته وظایفی است که باید ساده باشد، می تواند ساده باشد اگر شما خوش شانس باشید، اما همچنین می تواند بسیار دلسرد کننده باشد چنانچه با مشکل مواجه شوید.

پاک نمودن حساب و تلاش دوباره با معمای غیر فعال شده captcha راه حل بسیار خوبی است که ممکن است این مسئله را برای اکثریت کاربران حل و فصل نماید.

در پایان، هرچند، مسائل نوشته شده به رویکردی ناسازگار به احراز هویت و اعتبار میان مایکروسافت و گوگل مرتبط است، چیزی است که می بایست در آینده با استفاده از رابط کاربری کاشی وار ویندوز ۸ که بر روی ویندوز فون مشاهده می شود، بهبود یابد.

منبع: Makeuseof

مطالب مرتبط

  • آموزش گرفتن پشتیبان از جیمیل + بکاپ زمانبندی شده
  • چگونه نقطه های گوگل مپ را در فایر فاکس به اشتراک بزاریم؟
  • EMOJI راه حلی برای ایجاد شکلک های گوناگون در ویندوزفون
  • بهترین برنامه ها برای تماس و ارسال پیامک رایگان
  • پاسخ به سوال خوانندگان در مورد سرویس GMail

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.