چگونگی واریز درآمد نفتی به خزانه داری کشور تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرنگار مهر پارلمانی مهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۱ در نوبت دوم جلسه روز چهارشنبه مجلس مصوب کردند وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط موظف است بخش نقدی خرید خوراک پالایشگاههای داخلی را هر ماهه متناسب با خوراک دریافتی به خزانه داری کل کشور واریز نمایند. خزانه داری کل کشور در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ، مواد (۱۶) و (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷٫۲٫۱۷ و جزء (الف) این بند (سهم شرکت ملی نفت ایران)  مکلف است نسبت به  پرداخت سهم طرفهای ذیربط اقدام نماید.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب تبصره بند (ج) لایحه بودجه سال مصوب کردند سود خالص شرکت های دولتی تابعه وزارت نفت پس از کسر کلیه پرداخت های قانونی حسب مورد به حساب های اندوخته قانونی و افزایش سرمایه دولت در آن شرکت ها منظور شود.

نمایندگان در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۱ همچنین مصوب کردند شرکت های دولتی تابعه وزارتخانه های نفت و نیرو مکلفند کلیه درآمدهای ریالی و ارزی خود را به حساب های متمرکز وجوه ریالی و ارزی که از طریق خزانه داری کل کشور به نام آنها با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود واریز نمایند.

همچنین مصوب شد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران موظف است از درآمدهای مربوط به پالایشگاههای خصوصی معادل ارزش نقدی خوراک و نیز سایر تعهداتی که بر عهده شرکت ملی پالایش و پخش است را کسر و به خزانه داری کل کشور واریز نماید.

به گزارش مهر ادامه بررسی بندهای لایحه بودجه سال ۹۱ به جلسه علنی فردا پنجشنبه موکول شد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.