چیدمان فضاهای پیچیده به روش های ساده

۱۹م اسفند ،

 

چیدمان فضاهای پیچیده

 

ورودی تنگ

وقتی فضایی بسیار تنگ به نظر می رسد، چندان عاقلانه نیست که آن را با وسایل مختلف پر کنیم. استفاده از میز و صندلی در چنین فضاهایی سبب به هم ریختگی بیشتر این فضا می گردد. به همین سبب، می توانید از این ترفند استفاده کنید: یک میز کنسول باریک در کنار دیوار قرار دهید و آن را به مکانی برای قرار دادن کلید یا گوشی های موبایل تبدیل کنید.

چیدمان فضاهای پیچیده


کنج های خالی

خانه های تقریبا قدیمی اصولا کنج های کوچکی دارند که شاید بلااستفاده به نظر برسد. اما می توانید از آنها به عنوان گوشه های دنج برای مطالعه برای خود یا فرزندتان استفاده کنید. برای این کار باید از ایده ها و خلاقیت خودتان بهره بگیرید. به طور مثال، می توانید تخت فرفوژه، یا معمولی یا حتی کاناپه ای ساده در آنجا بگذارید و روی آن را از انواع بالشت ها پر کنید و از زیر آن نیز به عنوان انباری کوچک استفاده کنید.

چیدمان فضاهای پیچیده

گوشه های تنگ

اغلب، یکی از گوشه های اتاق خالی و بی روح به نظر می رسد. برای این منظور چه کاری می توان انجام داد؟ می توانید وسایل دکوری همچون آینه های بزرگ یا درهای تزئینی را به دیوار تکیه دهید. یا می توانید از لامپ های زمینی و کاشتنی در این کنج بی روح استفاده کنید. بهتر است این وسایل اضافه با دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد تا زیباتر جلوه کند.

چیدمان فضاهای پیچیده


پلکان

چندان خوشایند نیست که هنگام ورود به یک خانه اولین چیزی که می بینید پلکان باشد. اما در صورت پله داشتن چرا سعی نمی کنید تا آنها را به زیبایی تزئین کنید؟ می توانید با رنگ آمیزی پله ها و نرده های آن، ظاهر زیباتری به فضا ببخشید. همچنین می توانید دیوار مجاور آن را با وسایل تزئینی و آثار هنری زیبا تزئین کنید.

چیدمان فضاهای پیچیده

آشپزخانه بدون پنجره

آشپزی در آشپزخانه ای که هیچ پنجره ای ندارد، مثل این است که داخل کمد آشپزی کنید. سعی کنید از لوسترهای چند شاخه در وسط سقف آشپزخانه استفاده کنید تا همچون خورشید به زمین بتابد. کار گذاشتن لامپ در زیر کابینت ها نیز سبب می گردد تا فضا بزرگ تر دیده شود. کانتر، وسایل آشپزخانه و کابینت ها با سطوح براق نیز می توانند به نور بیشتر محیط کمک شایانی کنند.

چیدمان فضاهای پیچیده

سقف شیب دار

در اتاق های بعضی از خانه ها، سقف به قدری شیب دارد که نمی تواند زیر آن سراپا ایستاد. اما برداشتن چنین سقفی نیز هزینه بالایی در بر دارد. بنابراین، بهترین راه چیست؟ می توانید این گوشه از اتاق را به یک اثر هنری برجسته تبدیل کنید. یا به طور مثال اگر این سقف در حمام خانه وجود دارد، یک وان راحت و زیبا در زیر آن بگذارید و با وسایل زیبا تزئین کنید.

زیرزمین تاریک

مشکل همه زیرزمین ها تاریک بودن آن است که هر چه قدر هم تلاش کنیم تا آن را شبیه اتاق مهمان در بیاوریم، باز همچون غار دیده می گردد. برای از بین بردن چنین حسی می توانید از متریالی همچون سنگ و وسایل چوبی  استفاده کنید و دیوارها را با رنگ های زنده و گرم رنگ آمیزی کنید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. mahsaa:

    سلام از سایت بسیار زیبا وجذابتون ممنون دست مریزاد به همتون ممنون فعلا بای

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.