چیزکیک وانیلی با سس تمشک

ین چیزکیک را قطعا خواهید پسندید و می‌توانید از آن در هر زمانی استفاده کنید؛ کنار میزصبحانه، ناهار یا حتی به‌عنوان دسر کنار میزشام. با اضافه کردن بیسکویت تردی فوق‌العاده‌ای به چیزکیک می‌دهید.

برترین مجله اینترنتی ایران

  این چیزکیک را قطعا خواهید پسندید و می‌توانید از آن در هر زمانی استفاده کنید؛ کنار میزصبحانه، ناهار یا حتی به‌عنوان دسر کنار میزشام. با اضافه کردن بیسکویت تردی فوق‌العاده‌ای به چیزکیک می‌دهید البته بهتر است که از بیسکویت‌های رژیمی استفاده کنید تا کالری کمتری داشته باشد. شما می‌توانید بدون اضافه کردن اسانس تنها از  تمشک تازه یا بقیه میوه‌ها مثل (توت‌فرنگی یا شاه‌توت) به‌عنوان سس چیزکیک استفاده کنید.

چیزکیک وانیلی با سس تمشک

مواد لازم برای ۸ نفر:

  •   کره: ۱۵۰گرم
  •   بیسکویت رژیمی: ۲۰۰ گرم
  •   جو پوست‌کنده: ۱۰۰گرم (له شده)
  •   پودر وانیل: یک قاشق چای‌خوری
  •   پنیرخامه‌ای: ۶۰۰گرم (پنیری که با شیر خامه‌دار تهیه شود)
  •   شکر: ۱۵۰گرم
  •   لیمو: یک عدد
  •   پرتقال: یک عدد
  •   خامه: ۳۰۰ میل

برای سس تمشک:

  •   شکر: ۱۰۰گرم
  •   تمشک: ۵۰۰گرم

برای شروع:

تابه‌ای را که می‌خواهید از آن استفاده کنید با کره کاملا چرب کنید. بیسکویت‌های رژیمی را درون یک پارچه ریخته و بعد با یک وردنه یا یک سنگ آشپزی روی آن را بکوبید تا زمانی که کاملا پودر شود. تابه را روی حرارت کم قرار دهید بعد جو را درون تابه ریخته و بقیه کره را به آن اضافه کنید و بگذارید رنگ جوها تیره‌تر شود. در این مرحله بیسکویت‌های خرد‌شده را درون تابه بریزید. با یک قاشق چوبی مواد را با هم مخلوط کنید. از روی حرارت، تابه را برداشته و درون قالب را کاملا چرب کرده و مواد آماده‌‌‌شده را با یک قاشق درون ظرف ریخته و فشار دهید تا زمانی که شکل قالب را به خود بگیرد. حتی می‌توانید از دست هم برای سفت کردن مواد در قالب استفاده کنید و بعد قالب را به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید تا منسجم‌تر شود.

برای درست کردن لایه دوم

در یک ظرف دیگر پودر وانیل را ریخته و پنیرخامه‌ای را به آن اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید در همین حین شکر را نیز اضافه کرده و مجددا با یک قاشق آن را مخلوط کنید. پوست لیمو را به همراه پرتقال رنده کرده و روی پنیرخامه‌ای بریزید بعد لیمو را ۲ نیم کرده و آب آن را روی موادی که درست کردید، بریزید. در این مرحله خامه را به آن اضافه کرده و به خوبی با یک چنگال هم بزنید تا کاملا نرم شود بعد آن را درون یخچال گذاشته تا کاملا بگیرد. بعد از یک ساعت آن را بیرون آورده و روی بیسکویت‌ها کاملا بخوابانید و مجددا درون یخچال قرار دهید تا شکل بگیرد.

برای سرو چیزکیک

 وقت آن رسیده تا چیزکیک را سرو کنید. آن را از یخچال درآورده و روی ظرفی که می‌خواهید سرو کنید، بگذارید و شروع به درست کردن سس تمشک کنید. تمشک‌ها را به همراه شکر درون کاسه ریخته و با یک همزن برقی یا حتی به کمک دست آن را کاملا له کنید تا شکر با تمشک کاملا ترکیب شود. بعد با یک قاشق لایه سوم را بسازید و روی لایه دوم را کاملا پر کنید، طوری که از لبه‌های آن پایین بریزد و شکل زیبایی به خود بگیرد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.