چیزی تو کشو نیست، تو خویش را به لهجه باران گریستی!

۰۶م آذر ،

ایسنا در گزارش های جداگانه ای خبر انتشار چند کتاب تازه را منتشر کرده است. مجموعه شعری از فرید بنو به نام «تو خویش را به لهجه باران گریستی» از جمله این خبرهاست. این شاعر دربارهٔ این مجموعه شعر گفت: این مجموعه شعر دارای ۴۰ شعر از نوع غزل فرم است که این غزل‌ها روایی و با مضمون‌های عاشقانه، فلسفی و اجتماعی سروده شده‌اند. او افزود: در این کارها حتی در شعرهای عاشقانه و فلسفی نیز سعی داشته‌ام به موضوع‌های اجتماعی و اخلاقی که از روز الست و زمان حضور انسان بر زمین طی داستان‌ها و روایات و یا گفته‌های زبانی و محاوره ای واگویه شده‌اند، بپردازم.

بنو ادامه داد: از کنایه‌ها و ضرب‌المثل‌های عمومی قدیمی و تازه گرفته تا داستان‌های کوچک و بزرگ عاشقانه و غیرعاشقانه، که در سینه‌ی مردم هست و با آن‌ها عجین شده‌اند و یا به آن موضوع‌ها اشراف دارند، با زاویه‌ دیدی تازه و بیانی نوتر پرداخته‌ام تا ساختار بعضی از این غزل‌ها را با آن‌ها پی‌ریزی کنم. او همچنین گفت: در غزل‌های این مجموعه نگاهی نوستالژیک وجود دارد که به نظر من، یکی از ارکان و ضروریات بافت روحی غزل طی پدید آمدن این قالب روحانی است. همچنین از لحاظ بار فلسفی نیز دیدگاهی فلسفی بخشی از این کارها را دربر می‌گیرد و من کوشیده‌ام تمام این پارامترها را در غزل‌هایم استفاده کنم و تصاویری خلق کنم که چشم ذهنی و خیالی مخاطبم را به روی آن‌ها بگشایم.
 

«تو خویش را به لهجه باران گریستی» توسط انتشار یافتنات نشر داستان راهی بازار کتاب شده است. این ناشر همچنین مجموعه داستانک شهرام زارعی با عنوان «داستانک‌های بی‌اسم» را روانه بازار نشر کرده است. این نویسنده دربارهٔ این مجموعه گفت: کتاب در ۶۴ صفحه و حاوی ۴۳ داستانک با موضوعات اغلب اجتماعی است.

زارعی با بیان تعریفی از داستانک عنوان کرد: تعاریف متفاوتی از داستانک بیان شده است، اما به اجماع در میان داستانک‌شناسان این عقیده وجود دارد که کوتاه بودن و موجزنویسی و همچنین داشتن یک پایان غیرمنتظره باید مهم‌ترین ویژگی‌های یک داستانک باشد که من در ۹۰درصد از داستانک‌های این کتاب این خصوصیات را رعایت کرده‌ام.
 

بنابراین گزارش، مجموعه‌ای دیگر از شعر و عکس جهان انتشار یافت.  «چیزی تو کشو نیست» گزیده‌ شعر‌ و عکس جهان با گزینش و ترجمه‌ محمدرضا فرزاد و شهریار توکلی به تازگی از سوی نشر حرفه هنرمند به چاپ رسیده است. این کتاب در ادامه کتاب «تو مشغول مردنت بودی» است و به سیاق کتاب قبلی، شعرها و عکس‌هایی گزینش‌شده از شاعران و عکاسان مختلف جهان در این کتاب گرد هم آمده است.

«چیزی تو کشو نیست» ۸۰ شعر از ۸۰ شاعر قرن بیستم است که هر کدام شاعرانی مطرح و یا ملک‌الشعرای شعر مدرن در کشور خود به شمار می‌روند و از کشورهایی از جمله ژاپن، مصر، آمریکا، صربستان، ترکیه، چک و… انتخاب شده‌اند.

 ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها می توانند با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.