چین، کودکی که حامل ویروس آنفلوآنزای پرندگان است؛ اما بی‌علامت

سلامت > بیماری
یک مورد جدید آنفلوآنزای پرندگان در پایتخت چین، یک کودک ۴ ساله حامل ویروس H7N9 است اما علائمی را نشان نمی‌دهد، بر پیچیدگی‌ها درباره آخرین مورد شیوع این بیماری افزوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس مقامات بهداشتی چین می‌گویند این پسر که از لحاظ داشتن ویروس H7N9 مثبت است حامل این ویروس شمرده می‌شود و در حال حاضر تحت نظر قرار دارد تا معلوم شود آیا علائم در او بروز می‌کند یا نه.

گروه‌های پزشکی هنگامی این پسر را پیدا کردند که در حال بررسی افرادی در تماس با یک دختر ۹ ساله به عنوان اولین مورد دچار شدن به ویروس H7N9 در پکن در آخر این هفته بودند: یکی از همسایگان این پسر از خانواده دختر مرغ خریده بود.

ژونگ دونگ‌پو، معاون اداره بهداشت پکن گفت مورد عجیب این پسر نشان می‌دهد که درک کارشناسان پزشکی از ویروس H7N9 هنوز محدود است.

ابتلای انسان‌ها به گونه ویروسی H7N9 تا پیش از ظهور موارد بیماری در زمستان اخیر در چین شناخته شده نبود، و ژونگ و سایر کارشناسان پزشکی می‌گوید در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که این ویروس بتواند به آسانی از انسانی به انسان دیگر منتقل شود. تماس نزدیک با پرندگان آلوده منشا احتمالی انتقال این ویروس به انسان‌ها است.

یک مشکل دیگر در شناسایی ویروس H7N9 این است که طیور آلوده به این ویروس، بر خلاف گونه ویروسی H5N1 یک عامل دیگر که پرندگان را می‌کشد و در میانه دهه گذشته در منطقه منتشر شد، علامتی ندارند.

ظهور موارد عفونت انسانی بدون علامت یا با علائم خفیف ممکن است ردیابی این ویروس را حتی مشکل‌تر کند، اما این وضعیت همچنین ممکن است به این علت باشد که بسیاری از افراد آلوده دچار بیماری وخیمی نمی‌شوند و به سرعت بهبود پیدا می‌کنند، و مرگبار بودن ویروس کمتر از حدی است که به نظر می‌رسید


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.