چین به اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، ‘شان دان یانگ’ سخنگوی وزارت بازرگانی چین با رد ادعاهای مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا درمورد اقدام چین برای ارایه ی یارانه های دولتی به برخی شرکت های ارتباطاتی و سازنده ی باتری های خورشیدی این کشور جهت رقابت با همتایان اروپایی آن اعلام کرد شرکت های ارتباطاتی اروپایی سالهاست که در چین فعالیت دارند و ‘پکن’ درصدد لطمه زدن به این شرکت ها نیست.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین خاطرنشان کرد: هرگونه تحریم شرکت های چینی توسط اتحادیه اروپا ضربه شدیدی به شرکت های اروپایی خواهد زد چون این کشور خریدار عمده مواد خام اروپا برای تولید باتری های خورشیدی است.

وی افزود: به اعتقاد ما با توجه به وضعیت بد اقتصادی در دنیا، چین و اتحادیه اروپا باید به جای اقدام های تنش زا درصدد ارتقا سیاست همکاری متقابل باشند.

اتحادیه اروپا مدتهاست چین را به ارایه ی یارانه های دولتی به شرکت های ارتباطاتی و سازنده باتری های خورشیدی این کشور متهم کرده و خواستار اعمال تحریم های تجاری علیه ‘پکن’است.

این درحالی است که وزارت بازرگانی آمریکا نیز ماه گذشته میلادی با وضع مالیات بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان چینی، این کشور را به فروش زیر قیمت باتری های خورشیدی در این کشور متهم کرد.

مترجمام**۱۴۵۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۹۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.