چین :جهان باید به سوریه برای برون رفت از بحران کمک کند

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی چین در گزارشی از مسلح شدن شورشیان ضد دولت سوریه انتقاد کرده و آورده است: با کنار رفتن ‘ عنان ‘ و تشدید خشونت ها، سوریه بیشتر از هر زمان دیگری به یک راه حل مناسب و جهانی نیاز دارد.

شین هوا تاکید کرد که همچنان بهترین گزینه پایان فوری خشونت ها و عمل به آتش بس و یافتن یک راه حل سیاسی برای سوریه است.

این منبع رسمی هشدار داد، با توجه به حساس بودن مساله سایر کشورها نباید دست به اقدامی نامتوازن بزنند که اوضاع را پیچیده تر کند.

خبرگزاری چین طرح قطعنامه عربستان علیه سوریه را به باد انتقاد گرفت و آورده است: این کارها باعث یافتن راه حل عادلانه نمی شود.

‘ فشار آوردن های بیهوده بر دولت سوریه و در مخمصه قرار دادن حکومت راه حل برون رفت از ماجرا نیست.’

شین هوا همچنین آمریکا و دیگر کشورهای غربی را به مداخله جویی و ایجاد تنش در راستای مقابله با حل مساله سوریه متهم کرده و افزود: بر خلاف گفته های غرب، پکن منافع خاصی در سوریه ندارد و همچنان بر یک راه حل همه جانبه تاکید می ورزد.

خبرگزاری دولتی چین به آمریکا و چند کشور غربی دیگر هشدار داد که باید هر چه زودتر اقدامات غیرسازنده خود را متوقف کنند.

این منبع تصریح کرد: ‘ اشتباهات غیرسازنده دیگر کافی است . سوریه به کمک جهانی نیاز دارد و همه باید بر روی یک فرایند سیاسی برای برون رفت از بحران و آتش بس متمرکز شوند.’

رسانه های چین از جمله روزنامه ‘مردم’ ارگان حزب حاکم دیروز در گزارش هایی سیاست های آمریکا درباره سوریه را مورد انتقاد قرار دادند و خاطر نشان کردند که واشنگتن می خواهد این کشور به یک عراق دیگر تبدیل شود.

چین معتقد است غرب با حمایت های خود از شورشیان ضد حکومت در سوریه باعث تشدید خونریزی ها در این کشور شده است.

آساق ** ۲۷۵ ** ۲۱۰۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۷۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.